![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej killar,
Nästa år är jag förmodligen kommer att ta över som soundy i skolan och skall använda min bärbara dator för att göra ljud (kör ljudet ledtrådar, ljudfiler etc.). Jag kommer också att använda det när du spelar i avgrunden att utlösa MIDI ledtrådar (främst utlösa en röst för att rädda mig jakt runt) på min synth. Den bärbara datorn är på väg att få formaterats för att torka den ren nu är jag fast med min nya dator och allt är släckt den. Men frågan har uppstått om vad som skulle vara det bästa OS att användas på det? Jag skulle ha en huvudsaklig partition med XP Home på det ändå, men då en mindre partition (av säga 10 GB) för användning i avgrunden och ljud. Men jag kan inte bestämma sig för att använda - 2000 eller XP home. Det skulle vara på en separat partition och skulle ha allt funktionshindrade utom ljudet program och skulle inte ha något AV-program och det skulle inte vara ansluten till Internet. Så killar - vad använder ni eller vad ska jag använda och varför? XP Home 200 Professional? En del av mig tänker 2000 eftersom kraven är mindre och det är äldre så stabilare osv Jag har också noterat de använder 2000 en hel del i den västra delen för att köra ljud. Tack grabbar Tom EDIT: trodde att jag hade bättre skick ett par system specs - 1.4GHZ Celeron M-processor med 512 MB (som snart blir 768MB) RAM. Mitt System: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den enda anledningen till att jag skulle köra 2000 är om spec på maskinen är låg.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Skulle jag vilja säga, med de specifikationer, gå med 2k för att göra det (jag vet att jag brukade göra det innan de lämnar skolan) som du behöver som släpar fritt arbeta som möjligt, och XP kan använda upp ganska mycket resurser, så om du har 2000, använda det, jag ser inga problem med att inte göra.
| |||
| |||
| Saken är den att jag har fått höra av proffsen i branschen om att 2000 har en del USB-problem och ibland glömmer att USB-enheter är inkopplade i. Maskinen kom med XP Home när det levererades. Tack Tom |
|
| |||
| |||
| Testa Linux
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Jag är rädd att Linux är inget alternativ eftersom den programvara jag använder är Windows bara, och jag inte vill lära sig nya program. Jag har inte lust att köra under WINE heller. |