![]() |
|
| |||
| |||
| I febuary förra året jag tillbringade en rejäl £ 1100 på min laptop och det hade fungerat hitta fram till april i år där tecken hade börjat visas på skärmen och konstiga linjer. problemet blivit värre och värre och till slut gav jag upp och tas bort tänker jag skulle få det sorterade senare. Nyligen har jag trott att det är en förare problem och har satt upp om att försöka uppdatera min drivrutin för mitt Nvidia GeForce 8600 GS-kort men ingen lycka i ens försökt avinstallera det och sedan installera om det men ingen lycka. så jag beslutade att det var grafikkortet det själv som var problemet. den bärbara datorn är av garanti i alla fall jag bestämde mig för att ta bort igen för att se om kortet är fast jag bort flera conpoments inklusive min hårddisk. Jag kunde inte se grafikkortet som jag inte har de rätta verktygen för att helt ta bort den igen. så jag reasembled allt och vänt på min bärbara dator bara för att ..... Operativsystem inte hittas och nu har jag ingen aning om vad jag ska doo vänligen hjälp. |
|
| |||
| |||
| Ok du hårddisk lyckas inte min vän, du behöver formatera om hårddisken och installera om och operativsystem sedan installera den senaste drivrutinen. Om man säger nej operativsystem hittades och BIOS är stil hitta hårddisken sedan Mer än lickerly information om enheten currupt. Om det inte finns så operativsystemet kommer inte att hitta på hårddisken är inte korrekt ansluten till moderkortet. |
|
| |||
| |||
| Kan jag få rubbas det samtidigt ta bort det jag var inte riktigt säker på att det gjorde verkar passa inproperly när jag sätter tillbaka det tillsammans. |
|
| |||
| |||
| Kanske dess unlikerly att satsningen är nu inte som i sin nyligen stilla och inte göra någonting jag vill åter samla den bärbara datorn utan bara ta Temne kompis om du behöver hjälp maila mig sjuk hjälpa om im online:) |
|
| |||
| |||
| I wouldnt hoppa till slutsatsen att du måste formatera ännu detta har hänt mig flera gånger och är bara på grund av att hårddisken inte är ordentligt de kan slags knepigt att sätta tillbaka och du riskerar att bryta stift bara ta det förutom att alla stiften är ok och om det efter dess fått fortfarande wont boot kan du behöva installera om som för det ursprungliga problemet med grafikchip från vad ive läsa några av de 8400 och 8600 chipset faultly det säger du kanske måste underclock för GPU, flash systemet bios etc om du går här kommer det att förklara det mer i detalj, eftersom en hel del att skriva ut http://forums.laptopvideo2go.com/top...-chips-faulty/ |