mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Pc Complete rot Up - Tryed å installere Windows XP

Reply

Thread Tools
Old 4 apr 2009, 14:52
New Member Group

Default Pc Complete rot Up - Tryed å installere Windows XP

Hei Alle,
Min datamaskin har et problem,
Jeg har nylig vært problemer med OS-oppsett.
Jeg har tryed å installere Windows XP, men når den starter opp for andre gang, da den ikke er ment å trykke en tast for å starte fra CD står det at PC-en har ikke funnet noen OS systemfiler.
Jeg har nå tryed installere Windows 2000,
Jeg har installert systemfiler og da er det ikke noe som gir meg muligheten til å starte fra platen ved å trykke en tast.
Når BIOS støvlene opp noe det står som Primary Master den har funnet det sier ingen.
Og jeg har satt jumperen til hoveddomenet posisjon.
Jeg har også gått til harddisk Auto Anerkjennelse og det sier at det bare har funnet 1 harddisk som sekundær master.
Kunne dette være en del av problemet?

Jeg har vært å prøve å løse dette PC i lang tid nå, og synes å bevege seg uten videre.

PLese hjelpe noen?

Mange takk på forhånd
Adam
Old 4 apr 2009, 18:12
Medlem Group

oook .. høres komplisert. dårlig harddrive kanskje?, ikke formatert riktig? konfigurert som master eller slave ordentlig? kan være noe
Old 5 april 2009, 04:19
Donor Group

Høres ut som bios har en fnise med deg .. prøv å sette den sjekke manualen om hvordan du gjør so.noramlly sine en jumper på hovedkortet eller fjerner hovedkort battery.then Jeg vil ta ut de andre harddrive .. forlate en i settet som master boot fra cd og prøver som .. også kontrollere strøm-tilkobling på harddrive.use en annen kabel (SWOP CD-en med harddrive på) husk å trykke en knapp for å starte fra cd.do en full format ikke (quik format) om fortsatt ikke ser SWOP at harddrive for det andre du har. sjekke windows disken ikke er ripete eller skitten

Min System: P * L * A * Z * M * A

Prosessor (er):
2.3GhZ AMD
Hovedkort:
Asus
RAM-minne:
1 gig DDR
Graphics Card (s):
256MB G-force
Lydkort:
Sound Blaster 5.1
Harddisk (er):
1-80GB 1-120GB Western Digital's
Optisk stasjon (er):
Pioneer's DVD-RW
Case / PSU:
tilpassede tilfellet & 650w PSU
Cooling:
DIY Vannkjøling
Nettverk / Internett:
jomfru 50MB
Skjerm (er):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.