![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Hei Alle,
Min datamaskin har et problem, Jeg har nylig vært problemer med OS-oppsett. Jeg har tryed å installere Windows XP, men når den starter opp for andre gang, da den ikke er ment å trykke en tast for å starte fra CD står det at PC-en har ikke funnet noen OS systemfiler. Jeg har nå tryed installere Windows 2000, Jeg har installert systemfiler og da er det ikke noe som gir meg muligheten til å starte fra platen ved å trykke en tast. Når BIOS støvlene opp noe det står som Primary Master den har funnet det sier ingen. Og jeg har satt jumperen til hoveddomenet posisjon. Jeg har også gått til harddisk Auto Anerkjennelse og det sier at det bare har funnet 1 harddisk som sekundær master. Kunne dette være en del av problemet? Jeg har vært å prøve å løse dette PC i lang tid nå, og synes å bevege seg uten videre. PLese hjelpe noen? Mange takk på forhånd Adam
|
|
|
|||
|
|||
|
oook .. høres komplisert. dårlig harddrive kanskje?, ikke formatert riktig? konfigurert som master eller slave ordentlig? kan være noe
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Høres ut som bios har en fnise med deg .. prøv å sette den sjekke manualen om hvordan du gjør so.noramlly sine en jumper på hovedkortet eller fjerner hovedkort battery.then Jeg vil ta ut de andre harddrive .. forlate en i settet som master boot fra cd og prøver som .. også kontrollere strøm-tilkobling på harddrive.use en annen kabel (SWOP CD-en med harddrive på) husk å trykke en knapp for å starte fra cd.do en full format ikke (quik format) om fortsatt ikke ser SWOP at harddrive for det andre du har. sjekke windows disken ikke er ripete eller skitten