![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej Alla, Min dator har ett problem, Jag har nyligen haft problem med OS setup. Jag har tryed att installera Windows XP men när den startar upp för andra gången, när du inte tänkt att trycka på valfri tangent för att starta från cd det står att datorn inte har funnit någon OS systemfiler. Jag har nu tryed installera Windows 2000, Jag har installerat systemet arkivera och då är det inte ger mig möjlighet att starta från skivan genom att trycka på valfri knapp. När BIOS startar upp något står som Primary Master har funnit det står INGEN. Och jag har satt bygeln till den primära positionen. Jag har också gått in hårddisk Auto erkännande och den säger att den bara har funnit 1 hårddisk som sekundär master. Kan detta vara en del av problemet? Jag har försökt att åtgärda detta datorn för länge nu och verkar gå längre. Plese hjälpa någon? Stort tack på förhand Adam |
|
| |||
| |||
| oook .. låter komplicerat. dåligt hårddisk kanske?, inte formateras på rätt sätt? bildas som master eller slav ordentligt? kan vara allt |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| sounds like bios är att ha ett fnitter med dig .. prova igen om det Leta i din handbok om hur man gör so.noramlly dess en bygel på moderkortet eller ta bort i moderkortet battery.then skulle ta ut den andra hårddisken .. lämna en i in den som master boota från cd och försök att .. även kontrollera strömanslutningen på harddrive.use en annan kabel (SWOP CD-enheten en med hårddisk på) kom ihåg att trycka på valfri knapp för att starta från cd.do full format inte (quik format) om det fortfarande ingen ser SWOP att hårddisken för den andra du har. Kontrollera din windows skivan inte är repig eller smutsig
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Installera Windows XP SP2 på 50 datorer med Windows installations-server | rocket7 | Windows-operativsystem | 1 | 30 maj 2009 13:56 |
| Kan inte installera Windows Vista eller Windows 7 | jimbeis462 | Windows-operativsystem | 22 | 15 maj 2009 01:56 |
| Cant installera Windows Live Messenger nya och nu cant även installera gamla | Mohi212 | E-post, VoIP & IM Diskussion | 3 | 26 januari 2009 06:55 |
| Tryed att lägga till andra hårddisken för att säkerhetskopiera filer | mangler181 | Drives & Removable Media | 2 | 11 november 2007 14:50 |
| I en enda röra | munky | Windows-operativsystem | 4 | 6 juli 2007 07:55 |
| Thread Tools | |
| |