mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Pc fryser hele tiden

Reply

Thread Tools
Old 3 juli 2009 16:17
New Member Group

Hei alle sammen, jeg bare begynte og her er mitt problem. PCen vil fryse opp når som helst og jeg har prøvd mange ting, men skrånende finne ut av det. Systemet er Intel P4 med 3,00 prosessor, ATI 256 meg 3550 vid kort, 4 pinner RAM totalt 4.096, Sound Blaster Audigy 2zs platina, og en 700 watts PSU. Jeg har en Western Digital 80 gig HD som min boot drive. har også en Seagate 400 gig videregående HD.
Ok, her er hva som skjer hvis jeg klikker på andre HD PC sannsynligvis freez opp. Nesten hver gang jeg bruker andre HD PC vil fryse opp. Hvis jeg i nettleseren Firefox, iblant pc vil fryse. Alle fryse-ups skje når andre HD er tilkoblet. Hvis jeg treffer tilbakestillingsknappen for å starte på nytt PC wont støvel i det hele tatt. det fryser automatisk spash skjermen. Jeg må slå av PCen, koble andre HD (begge bånd kabel og strøm 4 pin plug) deretter omstart trykke F8 for å starte opp Windows fra siste fungerende konfigurasjon. Flott - men nå er jeg skrånende bruke andre HD siden den ble avbrutt. På noen ganger at jeg gjorde støvel med andre HD på, jeg ble bedt om å slette temp mappe (så mye som jeg kan slette), det seier prefetch mappe og registret% temp% innholdet. Jeg har kjørt ccleaner, malwarebytes, Spybot og avg antivirus. Jeg driver dective å oppgradere hele systemet drivere også. Dont vite hva annet å gjøre. Jeg trenger noen råd. alle vet hvordan de skal løse dette? takk en million på forskudd
Old 3 juli 2009 16:28
New Member Group

btw-rett etter at jeg postet første gang PCen frøs så jeg lette rundt her for lignende stillinger. Jeg tømt tre temp mapper igjen. og de andre HD fortsatt er koblet fra. Dette ser for meg å være et software problem, men hvor?
Old 5 juli 2009, 13:43
Administrator Group

Høres ut som de andre HD er feil.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 6 juli 2009, 03:23
New Member Group

Jeg var følelsen rundt i saken og funnet ut at mu ny vid kortet var virkelig varmt. Trodde problemet kan være vid kortet. Så jeg trakk den ut og reinstallert gamle 128 nividia kortet. Nesten umiddelbart får jeg nvidia melding si makt til å vid kortet er lav. Jeg gikk og koblet alt unntatt vid og c: stasjon. Jeg orderded ny PSU, og jeg venter på levering. Btw-no freezeups med begrenset oppsett nå. Jeg vil svare tilbake etter ny PSU er her og installert.
Old 6 juli 2009, 05:34
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by kuby123 View Post
Jeg var følelsen rundt i saken og funnet ut at mu ny vid kortet var virkelig varmt. Trodde problemet kan være vid kortet. Så jeg trakk den ut og reinstallert gamle 128 nividia kortet. Nesten umiddelbart får jeg nvidia melding si makt til å vid kortet er lav. Jeg gikk og koblet alt unntatt vid og c: stasjon. Jeg orderded ny PSU, og jeg venter på levering. Btw-no freezeups med begrenset oppsett nå. Jeg vil svare tilbake etter ny PSU er her og installert.
men som også støtter Dave's teori.

Hvis bare oppstartspartisjonen stasjonen er koblet ikke den andre, så hvordan kan du være sikker på at PSU er feil?

Bare lyder like ille stasjonen til meg, selv om det kan være at stasjonen er over eller under drevet.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.