mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Pc fryser hela tiden

Reply

Thread Tools
Old 3 juli 2009, 16:17
New Member Group

Hej alla, jag bara gick och här är mitt problem. Min dator fryser upp när som helst och jag har försökt en massa saker men cant på det. System är Intel P4 med 3,00 processor, ATI 256 meg 3550 vid kortet, 4 pinnar RAM totalt 4096, Sound Blaster Audigy 2zs platina, och en 700 watt psu. Jag har en Western Digital 80 gig hd som min boot disk. har också en Seagate 400 gig sekundär hd.
Ok, här händer: Om jag klickar på andra hd datorn kommer sannolikt freez upp. Nästan varje gång jag använda andra hd datorn att frysa upp. Om jag i Firefox webbläsare, ibland st kommer att frysas. Alla freeze-ups hända när andra hd är ansluten. Om jag drabbas reset-knappen för att starta om datorn wont boot alls. Det låser sig automatiskt vid spash skärmen. Jag måste stänga av datorn, koppla andra hd (både bandet kabel och effekt 4 pin plug) och starta trycka på F8 för att starta upp till Windows från senast fungerande konfiguration. Bra - men nu jag skränande använda andra hd sedan kopplas. På några gånger att jag fick starta upp med andra hd om jag blev tillsagd att ta bort temp-mappen (så mycket jag kan ta bort), att vinna prefekten mappen och registret% temp% innehåll. Jag har kör ccleaner, malwarebytes, spybot och avg antivirus. Jag använde drivrutinen dective att uppgradera hela mitt system förare också. Vet inte vad mer att göra. Jag behöver lite råd. någon som vet hur man rätta till detta? tack miljon i förväg
Old 3 juli 2009, 16:28
New Member Group

btw till höger efter att jag postat första gången st frös som jag letade runt i här för liknande tjänster. Jag har just tömt de tre temp mappar igen. och andra hd fortfarande är bortkopplade. Detta ser jag som en programvara problem men var?
Old 5 juli 2009, 13:43
Administrator Group

Låter som de andra HD är felaktig.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 6 juli 2009, 03:23
New Member Group

Jag kände mig runt i ärendet och fann att mu nytt vid kortet var riktigt varmt. Trodde problemet skulle kunna vara vid kortet. Så jag drog ut den och installeras gamla 128 nividia kortet. Nästan genast jag nvidia meddelande som säger befogenhet att vid kortet är låg. Jag gick och kopplas allt utom vid c: drive. Jag orderded nya psu och jag väntar på leverans. BTW-no freezeups med begränsad setup nu. Jag kommer att svara tillbaka efter nya psu är här och installerad.
Old 6 juli 2009, 05:34
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av kuby123 View Post
Jag kände mig runt i ärendet och fann att mu nytt vid kortet var riktigt varmt. Trodde problemet skulle kunna vara vid kortet. Så jag drog ut den och installeras gamla 128 nividia kortet. Nästan genast jag nvidia meddelande som säger befogenhet att vid kortet är låg. Jag gick och kopplas allt utom vid c: drive. Jag orderded nya psu och jag väntar på leverans. BTW-no freezeups med begränsad setup nu. Jag kommer att svara tillbaka efter nya psu är här och installerad.
men som också stöder Dave teori.

Om bara boot enhet är ansluten inte det andra, hur kan du vara säker på att PSU är felaktig?

Bara låter illa köra med mig, även om det kan vara att enheten är över eller under drivs.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.