![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej,
Min PC nedskärningar på varje gång jag slår på den? När den startas om jag får 5 alternativ men oavsett vad en väljer jag det bara startar om sig och kommer tillbaka till samma skärm? Den har några idéer om hur jag kan fixa detta? Tack Ett snabbt svar skulle vara bra:) |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Definiera "skär ut"
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Är skärmen som säger "starta windows normalt" "starta upp i felsäkert läge" osv osv?
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Den har några idéer? |
|
|
|||
|
|||
|
I princip det startar och kommer tillbaka till samma skärm igen och igen.
|
|
|
|||
|
|||
|
Enkel fix.
Du måste gräva ut din Windows XP-skivan, starta upp från den och kör repair. Jag tar det du kör XP och har en skiva? |
|
|
|||
|
|||
|
Ja jag, hur kör jag reparera?
Tyvärr inte så bra med datorer. |
|
|
|||
|
|||
|
OK
Placera CD i och starta om datorn. Du bör se ett meddelande som säger "Tryck på valfri-tangent för att starta från CD" Gör det och vänta på inställningarna på lasten. Då hoppar över första reparation alternativ tryck F8 acceptera licensavtalet och vänta. När installationen har skannats för din hardrives det kommer att erbjuda en andra reparation alternativ. Gör så här. Alla uppgifter kommer att förbli den samma bara korrupta filer kommer att ersättas. Var noga med att inte göra ett format eller ta bort en partition, kommer du att förlora allting. |
|
|
|||
|
|||
|
Okej tack. Jag har lagt denna disk i dag. Jag har tre opitions,
1: Reinstalll fönster? 2: Reparera Windows 3: Avsluta utan att göra någonting. Det var inte precis vad man sa men något i den riktningen. Jag valde reparera windows och det öppna kommandotolken. Är detta rätt och i så fall vad ska jag göra där?
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Du väljer 1-installera fönster, följ sedan alternativ, som du kommer till sista sidan kommer det att ge dig en andra möjlighet att reparera. |