mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Problem med Regedit, Explorer och. Exe-filer!

Reply

Thread Tools
Old 29 juni 2009, 15:06
New Member Group

Default Problem med Regedit, Explorer och. Exe-filer!

hej
nyligen min dator har problem med. exe-filer, vet inte hur det började kanske ett virus eller något men AVG identifierade alla. exe förlängningar för mitt program som hot och ett annat virusskydd hittade dem som "filer hittades inte", när detta hände av ett program som jag fick inte tillgång till den och ett fönster begränsning meddelande kom upp. Jag gjorde en virus scan och tagit bort allt jag kunde sedan återupptas comp (dålig idé probs = /) nu när jag startar upp min pc explorer doesnt last (även i felsäkert läge) jag skränande göra det via taskmanager-> kör prog-> Explorer eftersom det ger ett meddelande "Det går inte att hitta" Explorer ". att du har skrivit namnet rätt och försök igen". Jag har läst på andra trådar som ett virus kan ha förändrat min. exe katalog i registret (eller nåt sånt) och ge instruktioner om hur man kan giude genom regedit och fixa det men jag skränande tillträde regedit genom kommandotolken eller kör-> regedt32, om jag skriver i kör-> reg redigera en ruta för en andra sedan försvinner. ive försöker göra detta i felsäkert läge också.

någon hjälp för att åtgärda det här skulle vara, jag är lite av en noob men om du havnt redan samlats ^ ^ så ya kanske dumma ner det lite lol.
om någon mer info behövs bara be plz
Old 29 juni 2009, 15:17
Moderator-gruppen

Kan du bränna en CD?

Avira AntiVir Rescue System

1. Ladda ner Avira AntiVir Rescue System
- Om du behöver en fri brännande ansökan CDBurnerXP fungerar på alla operativsystem från Microsoft Windows 2000 SP4 och framåt.
2. Placera en tom CD-skiva i brännaren och dubbelklickar på den nedladdade filen.
3. Programmet kommer automatiskt att bränna CD åt dig.
4. Placera den brända cd till den drabbade datorn och starta datorn med cd-skivan i CD-facket.
5. På nedre vänstra delen av skärmen finns 2 flaggor. Använd dina musklick på den brittiska flaggan att använda engelska.
6. Klicka på Konfiguration knappen.

- Välj Scan alla filer
- Välj Försök att reparera infekterade filer och Byt namn på filer, om de inte kan tas bort
- Välj Sök efter uppringningsprogram
- Välj Sök efter skämt program (Skämt)
- Välj Scan för spel
- Välj Skanna efter spionprogram (SPR)

7. Klicka på Virusskydd
8. Klicka på Start scanner längst ned på skärmen.

9. Låt Avira avsluta det skanna och ta bort eventuella hot hittas och sedan stänga av skannern.
10. Ta cd av cd / dvd-facket och sedan starta om datorn.

Om det behövs ser detta Handledning för Avira Rescue CD

Old 29 juni 2009, 15:20
New Member Group

ty ska ge det ett försök =]
Old 29 juni 2009, 17:02
New Member Group

skannern hittades 789 rapporter [w32/virut.gen] numren i min. exe-filer. ive startas datorn men nu datorn brukar även start, det bara går i en loop av geting till Windows lastning skärmen sedan starta, inte ens i felsäkert läge och också försökt den senast fungerande konfiguration utan lycka. tror im skruvas
Old 29 juni 2009, 17:06
Moderator-gruppen

Citat:
skannern hittades 789 rapporter [w32/virut.gen]
Jag trodde det var en Virut infektion och nyheter är inte bra så långt som att reparera / ta bort infektionen.

Nedanstående information bör besvara alla era frågor.

Virut / Sality är ett virus som infekterar alla körbara filer och skärmsläckare. Virut också öppnar en bakdörr ger angriparen med obehörig distans till den smittade datorn. Definition: polymorfa virus.

Det finns inget sätt att bota detta infektion. Din enda möjlighet är att göra en fullständig formatera. Försök inte en reparation installera. Att försöka åtgärda infektion kommer endast lämna datorn obrukbar. Se Virut på uppgång och Virut och andra Arkiv infectors - Att kasta in handduken? för mer information.

Observera att om du bestämmer dig för att försöka rena detta måste du vara mycket försiktig om vad som backas upp eftersom dessa nya infektioner kan få in många olika filnamnstillägg (DLL, EXE, SCR, HTM, HTML, MP3, AVI, WMV, PDF. .... osv.) En komplett formatera och installera om är mycket föreslog! Undvik Uppbackning komprimerade filer (zip / hytt / rar.....etc). Virut kan också tränga in komprimerade filer som har. Exe eller. Scr inuti dem.

Säkerhetskopiera filer innan formatering

Om du säkerhetskopierar filer bör de skannade från en ren skyddas datorn innan återställa. Också vara försiktig med vad scanner används som en del är mycket dåliga på att upptäcka och ännu sämre på att skydda från denna infektion. I själva verket på grund av dessa nya infektioner finns det förmodligen inga verktyg som verkligen skyddar dig från infektioner. Var mycket selektiv och bara säkerhetskopiera filer som du inte kan ersätta gillar textdokument och personliga bilder.

Ta inte tillbaka upp till en annan maskin! Det kommer sannolikt smittats av Virut. Bränn till DVD / CD, en flash-enhet eller en extern hårddisk som inte har någonting annat på den och där kan du formatera om den smittats från säkerhetskopior.

Jag föreslår att du kör minst 3 av de nedan skannrar om backup-filer. Kör första skanna sedan starta om innan du kör den andra sedan starta om efter andra innan du kör den tredje.

-) Dr.Web CureIt!
-) AVG Win32/Virut Removal Tool
-) Symantwc W32.Virut Removal Tool
-) McAfee Avert Stinger
-) Microsoft Windows Uppsåtliga Software Removal Tool

Om du inte vet hur man gör en ny installation, använd denna webbplats -> http://www.windowsreinstall.com/

Mycket viktigt, göra följande omedelbart eller så snart som möjligt!

Om du har gjort alla online-transaktioner, ring alla dina banker, kreditkortsföretag, finansinstitut och informera dem om att du kan vara ett offer för identitetsstöld och att sätta en klocka på din och / eller ändra alla dina kontonummer.

Från en ren dator ändra alla av din online-lösenord även för e-post, banker, finansiella transaktioner, PayPal, eBay, online kreditkortsföretagen och alla online-forum eller grupper som du tillhör etc.

INTE ändra lösenord eller göra transaktioner medan du använder den smittade datorn. Angriparen kommer att få nya lösenord och transaktionsinformation.

Old 29 juni 2009, 17:09
New Member Group

ahhhhhhhh = / ganska rensad om detta men om det enda sättet antar att det måste vara gjort. thanx belastningsgränserna för hjälp fastän =]
Old 29 juni 2009, 17:11
Moderator-gruppen

Ja detta är något som ingen vill se.

Det kommer från vissa nerladdningar hittas främst på torrent sidor. Ingenting är helt gratis ...

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
1TB Extern hårddisk och Windows Explorer Problem Paul4763 Drives & Removable Media 19 18 oktober 2009 10:18
Explorer.exe och Dr Watson EFTERSNACK debugger problem thingie2 Windows-operativsystem 1 28 december 2008 19:13
Utforskaren Problem ... Jag tycker! HJÄLP! marky7186 Windows-operativsystem 1 4:e sep 2008 03:49
Internet Explorer problem newbcpu Webbläsare & FTP Klienter 1 4 januari 2008 21:17
Ett par problem med Internet Explorer af537 Webbläsare & FTP Klienter 2 8:e sep 2007 04:55
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.