mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

RAM mengde: Vista vs XP

Reply

Thread Tools
Old 9th 2008 des 14:46
New Member Group

Default RAM mengde: Vista vs XP

Jeg har for tiden 2 GB RAM i Windows XP, og jeg er ganske fornøyd med det, jeg føler det er rikelig.

Jeg tenker på å oppgradere til Vista (jeg har en legit avskrift samle støv). Jeg har også en ekstra GB RAM at jeg kan sette i system.

Hvis jeg oppgraderer til Vista,
og putte meg ekstra GB RAM i, vil jeg være fornøyd med 3GB RAM i Vista som jeg var med 2 GB i XP?

I XP, jeg gjør god bruk av både min X2 kjerner, jeg mye multitasking, mye DVD-koding, og spill. Jeg pleier ikke å kjøre inn i en RAM-mangel, er det alltid synes å være nok til å kjøre alle de programmene jeg ønsker til enhver tid.

Jeg er bekymret for at det kan være en rikelig mengde RAM i XP vil være en middelmådig beløp i Vista.

Eventuelle innsikt?
Old 9th 2008 des 14:52
Administrator Group

Jeg løper 2GB og Vista går fint, ikke annerledes XP i fart.

Hvis det er en hund, kan du slå av alle de ekstra funksjonene i Vista uansett.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 24 Dec 2008, 04:06
New Member Group

Egentlig bruker Vista mer RAM som den har mer bakgrunn tjenester og proccesses å se bedre, og slik; Really bortkastet.

På min datamaskin bruker jeg 3 GB DDR2 RAM ved GBMICRO AKA KINGSTON. Jeg anbefaler 3GB er hele veien, vil det holde deg fra å kjøre korte!
Old 24 Dec 2008, 06:58
Malware Group

Sitat:
Egentlig bruker Vista mer RAM som den har mer bakgrunn tjenester og proccesses å se bedre, og slik
Fra hva jeg vet - Vista bruker mesteparten av sin ram for superfetch

Vista bruker en funksjon kalt SuperFetch, som bruker ram som en buffer og preloads programmer som du kjører ofte, noe som gjør dem raskere ved oppstart. Jo mer RAM du har da mer vista vil dra nytte av å utnytte det som hurtigbufferen heller at du bruker den som ledig minne. Det er ikke uvanlig at vista maskiner for å se det meste av minne tatt opp. Jeg har 2gb på min maskin med kun 640MB gratis, hvis jeg hadde 3 Gb RAM totalt ledig minne vil trolig være rundt det samme! Strange affair!

Min System: Steves Rig

Prosessor (er):
AMD Athlon 64x2 6000 +
Hovedkort:
ASUS M3N78 Pro
RAM-minne:
Corsair 4GB Dual Channel
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 8400 GS
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
640GB Western Digital HD
Optisk stasjon (er):
LG LightScribe
Case / PSU:
Cooling:
Stock HSF
Nettverk / Internett:
20MB Virgin Media bredbånd
Skjerm (er):
Hanns-G 19 "Widescreen
Operating System (s):
Vista Premium 64x
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Vista Velkommen Centre - Vista Logg på fryses Jungel-bhoy Windows-operativsystemer 7 21 juni 2009 13:47
Hva er den beste måten å gå om installering 64bit Vista Over My 32bit Vista? Theresonly1 Windows-operativsystemer 3 25 mai 2009 08:58
Dual oppstart Kubuntu og Vista med Vista installert 1ste Black Magic Linux og alternative OS 1 27 mars 2009 15:14
Jeg vil ha kvalitet ikke kvantitet ... ashaiba Lyd, høyttalere og MP3-spillere 3 23 februar 2008 14:13
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.