mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

RAM kvantitet: Vista vs XP

Reply

Thread Tools
Old 9 December 2008, 14:46
New Member Group

I dag har 2GB RAM-minne i Windows XP, och jag är ganska nöjd med det, jag tycker att det är gott.

Jag tänker på att uppgradera till Vista (jag har en legit kopia samlar damm). Jag har också en extra GB RAM-minne som jag kan sätta in i mitt system.

Om jag uppgradera till Vista
och sätta mitt extra GB RAM-minne i, kommer jag att vara nöjd med 3 GB RAM-minne i Vista, precis som jag var med 2GB i XP?

I XP kan jag dra nytta av både min X2 gjutkärnor jag mycket multitasking, en hel del DVD-kodning och spel. Jag brukar inte stöta på en RAM-brist, det verkar alltid vara tillräckligt för att köra alla program jag vill ha vid varje given tidpunkt.

Jag är orolig att det kan vara en riklig mängd RAM i XP kommer att vara en medioker beloppet i Vista.

En insikt?
Old 9 December 2008, 14:52
Administrator Group

Jag kör 2GB och Vista går bra, inte annorlunda än XP i hastighet.

Om det är en hund kan du slå av alla de extra funktionerna i Vista ändå.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 24 December 2008, 04:06
New Member Group

Faktum är att Vista använder mer RAM som den inte har mer bakgrund och proccesses att se bättre och sådant, Verkligen ett avfall.

På min dator jag använda 3GB DDR2 RAM med GBMICRO AKA KINGSTON. Jag rekommenderar 3 GB: s hela vägen kan du hålla dig från att köra på kort!
Old 24 December 2008, 06:58
Malware-gruppen

Citat:
Faktum är att Vista använder mer RAM som den inte har mer bakgrund och proccesses att se bättre och sådana
Från vad jag vet - Vista använder de flesta av dess ram för superfetch

Vista använder en funktion som kallas superfetch, som använder RAM som ett cacheminne och preloads program som du kör ofta, vilket gör dem snabbare på att starta. Ju mer RAM-minne du har då mer Vista kommer att dra fördel av att utnyttja det som sin cache inte att använda den som minne. Det är inte ovanligt att vista maskiner för att se de flesta av minnet tas upp. Jag har 2 GB i min dator med endast 640mb gratis, om jag hade 3Gb RAM totalt minne vore nog ungefär samma! Strange affären!

Mitt System: Steves Rigg

Processor (s):
AMD Athlon 64x2 6000 +
Moderkort:
ASUS M3N78 Pro
RAM Minne:
Corsair 4GB Dual Channel
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 8400 GS
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
640GB Western Digital HD
Optisk enhet (er):
LG Lightscribe
Mål / PSU:
Kylning:
Lager HSF
Nätverk / Internet:
20MB Virgin Media Bredband
Monitor (s):
Hanns-G 19 "Widescreen
Operating System (s):
Vista Premium 64X
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.