mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Ran återvinning disken och nu windows wont start

Reply

Thread Tools
Old 15 februari 2008, 19:32
New Member Group

Default Ran återvinning disken och nu windows wont start

I VERKLIGEN hoppas någon här kan hjälpa mig.
Jag bestämde mig för att restaurera min laptop till sitt ursprungliga skick, men couldnt ihåg vilket fnumber att trycka på start för att ges möjlighet att återställa .... så hittade jag Toshiba Recovery Disks (A 2 disk låda) och läste att Detta skulle göra precis vad jag ville ...
Jag satte den i min hårddisk, och valt alternativ 1, som sedan gick upp till 25%, 75% och slutligen 100% (efter påtryckningar mig att sätta den andra disken på halvvägs) Även jag fick panik vid ett tillfälle och avbokning det, så när jag restarted sägas Ersätt Disk och trycka på valfri knapp. Så jag insåg att jag var tvungen att göra det igen, och se igenom.

Det avslutat den och sa åt mig att ta bort media och tryck ctrl alt del för omstart. Jag gjorde detta, och thats när jag verkligen började ångra att göra detta (fram tills dess var jag gratulera mig själv för att lyckas komma så här långt)
Den första skärmen säger TOSHIBA kom upp, och då skärmen blir svart (som den alltid gjorde), men det kommer upp att jag välja mellan att antingen starta normalt, i felsäkert läge eller senast fungerande konfiguration. Ingen av dem fungerar. Om jag väljer det sista kända config alternativet sak, kommer det först upp "Windows kunde inte starta eftersom följande fil saknas eller är skadad: \ WINDOWS \ system32 \ config \ SYSTEM.
Om jag sedan väljer du Senast fungerande konfiguration igen, kommer det upp att klicka på vad jag vill börja, är det enda alternativet Windows XP Home Edition. Jag väljer den, och den fruktade blå skärm visas. Den tekniska information som visas finns:
*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0XF749D0BF, 0XF78B520C, 0XF78B4F0C)

Jag googlade detta om och om igen i dag, och har sett något om en Windows XP-installationsskivan som jag dont har den enda skiva jag har är det Toshiba Recovery Disk.

Om du har läst så här långt, bra gjort, om du kan hjälpa mig, TACK!
Old 16 Februari 2008, 05:33
Rik
Banned Group

Vilken var din anledning till detta? Det är möjligt att det kan finnas ett problem med din hårddisk och data från CD: s har inte kopierat över korrekt. Kanske försöker den igen kommer att arbeta under förutsättning att hårddisken är inte fel.

Mitt System: Glowbox

Processor (s):
AMD Athlon 64bit 3000 + Newcastle S754
Moderkort:
Asus K8V-X
RAM Minne:
512meg Infineon PC3200
Grafikkort (s):
Sapphire Radeom 9600 Pro Atlantis 128MB
Ljudkort:
AC97
Hårddisk (s):
40gig, 80gig och 200gig
Optisk enhet (er):
1 * cd-brännare, 1 * DVD-rom
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Nu internet
Monitor (s):
Dell 19 "
Operating System (s):
XP Pro
Old 16 Februari 2008, 12:26
New Member Group

Mitt skäl var det ett antal saker, en, min laptop ha många saker på det som inte längre behövs för att vara där, var det också går löjligt långsamt, även efter defrag och allt.
Jag var också problem med AOL, ett par veckor sen gick jag för att logga in på det, att få höra att de nödvändiga filerna skulle installeras först, det förvirrade mig, så jag får den bärbara datorn att göra det, men behöll få samma budskap, även efter omstart. Det visade sig att det var något problem med drivrutiner för modem inte installera på min laptop. AOL couldnt lösa det så jag gav upp, innan tänkte att kanske, om jag återställt den bärbara datorn till sitt ursprungliga skick, skulle AOL installera och bli bra, och den bärbara datorn skulle gå snabbare.
Thats hur jag hamnat i denna situation. Jag försökte samma sak igen med återvinnande bricka, men fortfarande har samma problem-blå skärm och Windows inte startar.
Old 16 Februari 2008, 13:02
Rik
Banned Group

Det första du bör göra är att Google och få memtest och kör det för minst 7 passerar eventuella fel alls och ditt RAM-minne kommer att behöva ersättas.

I grund och botten, jag misstänker att du har ett hårdvaruproblem av något slag.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
En dataåterställning innan de gör ac Disk Recovery - operativsystemet Windows Vista ebhutton1717 General Software Chat 10 10 oktober 2009 02:34
Windows brukar börja ghbnic Windows-operativsystem 4 11 maj 2008 14:27
Windows Recovery wont arbete Zanginator Windows-operativsystem 4 17 februari 2008 11:29
Endless Problem, Windows wont Börja nu Polkigtry General Hardware Chat 2 13 januari 2008 02:06
Windows automatiska system återvinning disk potnoodle Windows-operativsystem 3 27 juli 2007 11:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.