![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har nyligen köpt en kopia av XP Home OEM för en vän som hon hade en falsk kopia av XP. Men hennes dator är riktigt gamla med bara 256 MB PC133 RAM-minne och är inte upp till scratch med hennes krav. Hon har fått en ny dator som jag själv (var en gammal Athlon XP men har 1 gig i DDR) och jag vet personligen att hon inte kan aktivera den kopia av Windows på sin nya systemet på grund av maskinvaruförändringar som utesluter nyckeln på Microsoft databas . Jag har läst på andra webbplatser att hon behöver göra är att ringa upp för att aktivera och berätta för dem hon återaktiverat pga maskinvaruförändringar men är det verkligen så enkelt, säkert de brukar ha någon av dem och hon verkligen inte har råd med en annan kopia av Windows . Varje idé eller personliga erfarenheter som människor känner till har Microsoft kommer att ge samma kopia på ett nytt system på grund av förändrade omständigheter? All hjälp är mycket uppskattat! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hon kan komma undan med det, om hon säger att datorn har utrustats med nya moderkort, hårddisk och Ram.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, det är verkligen så enkelt. Jag har ringt 100 s gånger och aldrig har minskat.