mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Re-installere Windows XP

Reply

Thread Tools
Old 3 april 2008, 07:00
Medlem Group

Default Re-installere Windows XP

Jeg ønsker å re-installere Windows XP på maskinen min som den `s hadde så mange problemer senere og er også veldig treg å starte opp. Maskinen kommer med XP pre-installert, så jeg aner ikke har en installasjons-CD. Må jeg kjøpe en full retail versjon eller kan jeg bruke en OEM-versjon (som koster mye mindre). Versjonen jeg trenger er XP Home SP2.
Old 3 april 2008, 07:03
Administrator Group

OEM er fin, men er du klar over din PC kan være fart med høyre fri programvare og et par timers arbeid.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 3 april 2008, 07:44
Donor Group

Formatere harddisken og installere en ny versjon av XP blir alle driverne til m / b, xp2, få oppgraderinger for all programvare, installerer andre drivere dvs. skriver, modem, osv. gjør det ta noen timer, og den ikke alltid gå å planlegge,
Tenk id gå med Dave hybrid forslag som du prøver å rydde og gjøre det første M8, og youll har fortsatt alle mappe og filer, men hvis det ikke fungerer du havnt mistet noe bare litt tid, og fått en bedre forståelse av din PC

En datamaskin gang slo meg i sjakk
Men det var ingen match for meg på kickboksing.

Min System: redden137

Prosessor (er):
AMD Opteron 165 o / c
Hovedkort:
asus a8n SLI Deluxe
RAM-minne:
2GB Corsair XMS PC3200 platium
Graphics Card (s):
8800gts o / c
Lydkort:
Creative SoundBlaster 4
Harddisk (er):
1x 80 gb 2x 250GB
Optisk stasjon (er):
1x Sony DVD-RAM-stasjon 1xphillips DV
Case / PSU:
700w moduler PSU
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 3 april 2008, 07:46
Administrator Group

Pluss det vil ikke koste deg noe.
Old 3 april 2008, 08:01
Donor Group

Hvis det var meg jeg leste http://www.nliteos.com/nlite.html to ganger og nerve meg opp og bruke det med OEM CD og få en XP-system som var akkurat det jeg ville med alle bloat tatt ut.

Du kan vurdere at en våger om du vil. Philthomas nevnte det for en måned siden og jeg har ikke sett noen prøver ennå. Jeg tror det er et flott utseende pakke.

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 3 april 2008, 12:59
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by Dave Hybrid View Post
OEM er fin, men er du klar over din PC kan være fart med høyre fri programvare og et par timers arbeid.
Det ville trenger super-programvare for å øke den. Det tar minst 5 minutter å starte opp, og harddisken er nesten tomt, 130GB ledig plass ut av en 150GB harddisk. Jeg har problemer hele tiden. Det nyeste er at Panasonic videokamera programvare kan ikke installeres på riktig måte fra installasjons-CDen. Det er et nytt videokamera ca 2 måneder gammel, jeg installerte det OK når jeg først kjøpte den, men da alt gikk galt på én gang, ikke fikk tilgang til internett, mitt digitalkamera programvare stanset arbeider og videokamera programvare. Tenker tilbake over problemet, jeg tror det startet da jeg brukte et register renere programmet (som jeg brukte til å prøve å øke hastigheten på datamaskinen). Jeg tror dette har gjort noen skade på registret. Selv om jeg har fått de fleste av programmene fungerer igjen, problemer igjen. Oppstart er så trege som alltid, til tross for å deaktivere alle unødvendige oppstart prosesser Når jeg prøver å se på eventuelle PDF programmet maskinen fryser og den eneste måten å fjerne det er å starte på nytt, og videokameraet programvare won `t installere riktig. når jeg starter installere CD, som installerer 3 separate programmer, men insisterer på at en av dem er allerede installert, og at jeg bør avinstallere den ved hjelp av tilleggsprogrammet fjerne programmer før du prøver å installere den. Jeg vet for et faktum at alle spor av de 3 programmene er avinstallert, men det vil kun installere 2 av de 3, så jeg kan ikke bruke videokameraet til å laste ned til datamaskinen. My Canon digitalkamera programvare som jeg også reinstallert fungerer, men det er glitches. Det fungerer ikke som det gjorde før. Jeg tror det vil ta et mirakel for å få det fungerer igjen uten å reinstallere windows, men jeg er åpen for forslag.
Old 3 april 2008, 13:50
Donor Group

På en P4 3.2GHZ med 512MB? Det er galskap. Hvis du har sikkerhetskopiert alt du vil beholde så sikker, gjenoppbygge partisjon. Ta en god titt på at nlite link også, det virkelig gi deg langt mer kontroll over hva du arbeider med enn bare å bo i slow lane. Enten bruke en ruter eller opphold i frakoblet modus før du har installert alle sikkerhetsoppdateringer og virus brikken også, jeg har sett maskiner infisert innen et minutt etter å ha ethernet tilkoblingen bo mens de installere.
Old 4 apr 2008, 02:13
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by flekk View Post
På en P4 3.2GHZ med 512MB? Det er galskap. Hvis du har sikkerhetskopiert alt du vil beholde så sikker, gjenoppbygge partisjon. Ta en god titt på at nlite link også, det virkelig gi deg langt mer kontroll over hva du arbeider med enn bare å bo i slow lane. Enten bruke en ruter eller opphold i frakoblet modus før du har installert alle sikkerhetsoppdateringer og virus brikken også, jeg har sett maskiner infisert innen et minutt etter å ha ethernet tilkoblingen bo mens de installere.
OK takk for det. En annen merkelig ting jeg `har lagt merke til er at når jeg går til start, alle programmer, Tilbehør, Systemverktøy, er det ingen Systemverktøy oppført. Bare en oppføring sier "Internet Explorer (ingen tillegg). Jeg vet jeg kan få Systemverktøy via "Min Datamaskin", men det virker merkelig at oppføringene har forsvunnet fra tilbehør listen.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Installere Windows XP SP2 på 50 datamaskiner med Windows-distribusjon server rocket7 Windows-operativsystemer 1 30 mai 2009 13:56
Kan ikke installere Windows Vista eller Windows 7 jimbeis462 Windows-operativsystemer 22 15 mai 2009 01:56
Skrånende installere Windows Live Messenger nye og nå skrånende selv installere gamle Mohi212 Email, VoIP og direktemeldinger Diskusjon 3 26 januar 2009 06:55
Windows Sett Mooseknuckle Virus, spionprogrammer og sikkerhet 31 11 april 2008 20:20
Ikke kan installere Windows 2000 eller Windows ME tomthedrummer1992 Windows-operativsystemer 18 4 april 2008 11:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.