![]() |
|
| |||
| |||
| Jag vill åter installera Windows XP på min dator som det är hade så många problem på sistone och är också mycket långsam att starta. Maskinen kom med XP förinstallerat, så jag har en installations-cd. Måste jag köpa en full återförsäljarversionen eller kan jag använda en OEM-version (som kostar mycket mindre). Den version jag har XP Home SP2. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| OEM är bra, men är du medveten om din dator kan påskyndas med rätt fri programvara och ett par timmar.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Formatera hårddisken och installera en ny version av xp då alla dina drivrutiner för m / b, xp2 få uppgraderingar för alla dina program, installerar andra drivrutiner dvs skrivare, modem, etc tar några timmar, och det icke alltid gå att planera, Tänk ID gå med dave hybrid förslag att du provar att rengöra och snabbare första M8 och youll har fortfarande alla dina mappar och filer, men om det icke verk du havnt förlorat någonting bara lite tid och fick en bättre förståelse för din dator
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
|
| |||
| |||
| Plus kommer det inte kosta dig något. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om det var att jag hade läst http://www.nliteos.com/nlite.html två gånger och nerv själv och använda det med OEM CD och få en XP-system som var precis vad jag ville med alla svälla tecknas.
| |||
| |||
| Det skulle behöva lite super-programvara för att snabba upp det. Det tar minst 5 minuter att starta upp, och hårddisken är nästan tom, 130GB ledigt utrymme i en 150GB hårddisk. Jag har problem hela tiden. Det senaste är att Panasonic videokamera programvara kan inte installeras på rätt sätt från installationsskivan. Det är en ny videokamera ca 2 månader gammal, jag har installerat det OK när jag köpte det, men allt gick snett på en gång, inte kunde få tillgång till internet, min digitalkamera programvara slutat fungera, och videokameran programvara. Att tänka tillbaka på de problem, jag tror det började när jag använde registret renare program (som jag använde för att försöka skynda på dator). Jag tror att det har gjort någon skada i registret. Även om jag har de flesta program arbetar igen, problemen kvarstår. Startup är så långsam som alltid, trots att inaktivera alla obehövliga start processer, När jag försöker titta på en PDF programmera datorn låser sig och det enda sättet att klara det är att starta och videokameran programvara vann inte installera korrekt. när jag startar installationen CD, som installeras 3 separata program, den insisterar på att en av dem är redan installerat och att jag skulle avinstallera det med hjälp av add-ta bort program innan du försöker att installera den. Jag vet att varje spår av den 3-program har avinstallerats men det kommer bara att installera 2 av 3, så jag kan inte använda videokameran för att ladda ner till datorn. Min Canon digitalkamera programvara som jag också installeras fungerar men det finns problem. Det fungerar inte så bra som den gjorde innan. Jag tror det kommer att ta ett mirakel för att få den fungerar som den ska igen utan att installera om Windows, men jag är öppen för förslag. |
|
| |||
| |||
| På en P4 3.2GHZ med 512? Det är galenskap. Om du har backas upp någonting som du vill behålla så säker, återskapa partition. Ta en titt på att nlite länk är det verkligen inte ge dig mer kontroll över vad du sysslar med än att bara vistas i den långsamma körfältet. Antingen använder en router eller stanna offline tills du har installerat alla dessa säkerhetskorrigeringar och virus checker Även jag har sett maskiner smittade inom en minut genom att ha Ethernet anslutning levande när de installeras. |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Installera Windows XP SP2 på 50 datorer med Windows installations-server | rocket7 | Windows-operativsystem | 1 | 30 maj 2009 13:56 |
| Kan inte installera Windows Vista eller Windows 7 | jimbeis462 | Windows-operativsystem | 22 | 15 maj 2009 01:56 |
| Cant installera Windows Live Messenger nya och nu cant även installera gamla | Mohi212 | E-post, VoIP & IM Diskussion | 3 | 26 januari 2009 06:55 |
| Windows Re-install | Mooseknuckle | Virus, spionprogram och säkerhet | 31 | 11 april 2008 20:20 |
| Kan inte installera Windows 2000 eller Windows ME | tomthedrummer1992 | Windows-operativsystem | 18 | 4 april 2008 11:14 |
| Thread Tools | |
| |