![]() |
|
| |||
| |||
| Så efter at have prøvet Vista på en partition og XP på den anden side, besluttede jeg, at Vista var det bedste for mig. Så da jeg slettet det hele drive og gav alt til Vista. Nu når jeg prøver at installere Vista får jeg fejlen: "Windows kunne ikke fastslå, om denne computer indeholder et gyldigt system volumen." Jeg tænkte på, hvad det betyder, og hvis nogen skulle ske at vide eventuelle rettelser, vil jeg meget gerne komme tilbage på mine fødder med Vista. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det betyder, at installationen ikke kan finde en harddisk.
| |||
| |||
| Ja, jeg starter op fra den, og jeg har en SATA harddisk. Så hvordan får jeg Vista til at genkende det? |
|
| |||
| |||
| Når du oprindeligt installerede Vista har du gøre det ved opstart fra cd'en? |
|
| |||
| |||
| Ja jeg var opstart fra cd, men jeg har også haft XP installeret. Så så måske at vide, Vista, at der virkelig er en SATA HDD, og det installeret. Lige nu kan jeg stadig se SATA HDD, men når jeg går til det, det giver mig denne besked. |
|
| |||
| |||
| Na, vil XP ikke gøre det. Så hvad er på harddisken i øjeblikket? |
|
| |||
| |||
| Intet er på den. Det er helt tom. Jeg har slettet alt. |
|
| |||
| |||
| Jeg kan gætte den partition er rodet. Prøv at starte op fra XP-cd'en, og se, om det vil opdage HD, så partition det, men frakørsel før formatering. Så prøv Vista igen. Når du kører Vista oprette gør det anmode om en SATA driver disk på ethvert punkt, kan jeg ikke huske. |
|
| |||
| |||
| Jeg forsøgte at oprette en partition med XP, men det virkede ikke. Så hvad kan jeg gøre Vista stadig giver mig den samme besked. Så hvad kan jeg gøre? |
|
| |||
| |||
| Når du siger det virkede ikke, hvad der skete? Du skal bruge SATA-driver disk til XP setup. Jeg tror, Vista behøver ikke SATA-drivere, så der er ingen grund til, at det ikke registrere HD, det er derfor, jeg foreslår partitionering det i XP. |