![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Så når du prøver Vista på en partisjon og XP på den andre, bestemte jeg meg for at Vista var det beste for meg. Så jeg slettet hele stasjonen og ga alt til Vista. Nå når jeg prøver å installere Vista Jeg får feilmeldingen:
Windows kan ikke fastslå om denne maskinen inneholder en gyldig systemvolum. Jeg lurte på hva dette betyr, og hvis noen skulle skje med beskjed om eventuelle reparasjoner, ville jeg virkelig har lyst til å komme tilbake på føttene med Vista. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det betyr at installasjonen ikke kan finne en harddisk.
|
|||
|
|||
|
Ja jeg starte opp fra den, og jeg får et SATA hard-stasjonen. Så hvordan får jeg Vista til å gjenkjenne det?
|
|
|
|||
|
|||
|
Når du opprinnelig installerte Vista gjorde du det ved oppstart av CD-en?
|
|
|
|||
|
|||
|
Ja jeg var oppstart av CD men jeg hadde også XP installert. Så kanskje som fortalte Vista som det virkelig er en SATA HDD og det installert. Akkurat nå kan jeg fortsatt se SATA HDD, men når jeg går til den, det gir meg denne meldingen.
|
|
|
|||
|
|||
|
Na, XP ville ikke gjøre det.
Så hva er på harddisken i øyeblikket? |
|
|
|||
|
|||
|
Ingenting er på den. Det er helt tomt. Jeg slettet alt.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeg gjetter partisjonen er messed up.
Prøv å starte fra XP-CD og se om det vil registrere HD, deretter partisjonen men avslutte før formatering. Deretter prøver Vista igjen. Når du kjører Vista installere virker den ber om en SATA driver disken når som helst, jeg kan ikke huske. |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg prøvde å lage en partisjon med XP, men det fungerte ikke. Så hva kan jeg gjøre Vista fortsatt gir meg den samme meldingen. Så hva kan jeg gjøre?
|
|
|
|||
|
|||
|
Når du sier det fungerte ikke hva som skjedde?
Du trenger SATA driver platen for XP. Jeg tror Vista trenger ikke SATA drivere så det er ingen grunn for å ikke oppdage HD, det er derfor jeg foreslå partisjonering den i XP. |