![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Så efter att ha provat Vista på en partition och XP på den andra, beslöt jag att Vista var det bästa för mig. Alltså jag strukit hela enheten och gav allt till Vista. Nu när jag försöker installera Vista Jag får felmeddelandet:
"Windows kunde inte avgöra om den här datorn innehåller ett giltigt system volym." Jag undrar vad detta innebär, och om någon skulle hända veta eventuella korrigeringar, skulle jag verkligen vilja komma tillbaka på fötter med Vista. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det betyder att installationen inte kan hitta en hårddisk.
|
|||
|
|||
|
Ja jag ville starta från den och jag har en SATA hårddisk. Så hur får jag Vista ska känna igen den?
|
|
|
|||
|
|||
|
När du installerat Vista ursprungligen gjorde du det genom att starta från cd?
|
|
|
|||
|
|||
|
Ja jag var uppstart från cd, men jag hade XP installerat. Så då kanske det berättade Vista att det verkligen finns en SATA-hårddisk och det är installerat. Just nu kan jag fortfarande se SATA HDD men när jag går till det, ger det mig det budskapet.
|
|
|
|||
|
|||
|
Na, skulle XP inte det.
Så vad är på hårddisken just nu? |
|
|
|||
|
|||
|
Ingenting på det. Det är helt tom. Jag tog bort allt.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag gissar att partitionen är förstörd.
Prova att starta från XP-skivan och se om det kommer att upptäcka HD, sedan partitionerar den, men avsluta innan formatering. Försök sedan Vista igen. När du kör Vista installera gör det begära att ett SATA drivrutinsdiskett på någon punkt kan jag inte minnas. |
|
|
|||
|
|||
|
Jag försökte skapa en partition med XP men det fungerade inte. Så vad kan jag göra Vista fortfarande ger mig samma budskap. Så vad kan jag göra?
|
|
|
|||
|
|||
|
När du säger det inte fungerade vad hände?
Du kommer att behöva den SATANISK föraren skivan för XP. Jag tror att Vista inte behöver SATANISK föraren så det finns ingen anledning till att inte upptäcka HD, det är därför jag föreslår avskärmning det i XP. |