![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, Jeg har hatt en HDD svikt og jeg forsøker å re-installere XP på den nye stasjonen. Når jeg setter min systemet sammen opprinnelig kjøpte jeg XP med nye stasjoner hovedkort osv., og installerte alt selv. På den tiden jeg må ha hatt serienummeret for XP, men jeg kan ikke finne det overalt. Kopien jeg er XP Pro "For distribusjon med en ny PC" hvor serienummeret skal det bare sier etiketten er fjernet av PC-produsent, og bør kobles til PCen ![]() Jeg må ha hatt info men det var ikke tilfelle heller på fakturaen for XP. Spørsmålet mitt, er det mulig å finne serienummeret på installasjons-CD? Håper noen kan hjelpe. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Hei baxlobs Systemet bygger burde ha plassert COA som holder 25 siffer produktnøkkelen til datamaskinen tilfellet vanligvis enten på siden av saken, eller festes til baksiden av maskinen. Det vil se ut som bildet nedenfor ![]() Sitat:
|
| |||
| |||
| Hei, Takk for svar, jeg skulle ikke gjøre det klart, men jeg kjøpte alle biter og XP Pro fra overclock.co.uk - dessverre nå defunct - Jeg har bygget det selv, så jeg er "systemet byggmester". Etter sammenstillingen det jeg så installert XP fra grunnen selv, så sa jeg må ha hatt det serielle opprinnelig. Hvis det ikke er noen sammenheng mellom CD og seriell, hvordan virker CD vet at du har tastet inn feil serienummer? |
|
| |||
| |||
| Sitat:
CD doesnt, men operaring system vil sjekke om det er koden du skrev, er ekte ... Da du opprinnelig tastet koden er det godkjent hos Microsoft og det er så knyttet til hovedkortet (for OEM-versjoner) som vil hindre at kode som brukes på et annet system.
__________________ Stolt medlem av ASAP & Unite |
|
| |||
| |||
| Så hvis jeg ikke finner klistremerke som må ha kommet med XP opprinnelig ble jeg møtt med å måtte kjøpe XP på nytt? |
|
| |||
| |||
| I et nøtteskall ja. Du kan også ringe Microsoft for å se om det er likevel der de kan hjelpe først.
|
| |||
| |||
| Takk for svar, jeg har funnet klistremerke, hurray ![]() Nå vil prøve igjen. |
|
| |||
| |||
| Ikke si det til meg .. det var på innsiden av fall alle sammen lol ... ! Alvor, må du holde det litt tryggere, stokk det på siden, eller baksiden av enheten. Fint at du har funnet den, håper alt går bra for ny installasjon
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Installere en ny HD | evilfantasy | Drivere og flyttbare medier | 4 | 26 desember 2008 18:31 |
| Trenger du hjelp til å installere OS | Marko | Windows-operativsystemer | 5 | 19 oktober 2008 06:39 |
| Installere nye HDS i GAMLE stk | DAllmon | General Hardware Chat | 8 | 5 august 2008 14:24 |
| Før du installerer nye CPU | Blazing933 | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 29 oktober 2007 12:20 |
| Thread Tools | |
| |