mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Du installerar XP

Reply

Thread Tools
Old 10 januari 2009, 05:49
New Member Group

Default Du installerar XP

Hej,

Jag har haft ett fel på hårddisken och jag försöker att installera XP på den nya enheten.

När jag satte min tillsammans ursprungligen köpte jag XP med nya enheter moderkort osv, och installerade allt själv.

På den tiden jag har haft serienummer för XP, men jag kan inte hitta det någonstans. De exemplar jag har är XP Pro "För distribution med en ny dator" där serienumret bör det bara säger etiketten har tagits bort från datorn tillverkaren och bör knytas till PC

Jag måste ha fått info men det var inte på det enskilda fallet eller på fakturan för XP.

Min fråga, är det möjligt att finna serienumret på installations-cd?

Hoppas någon kan hjälpa.
Old 10 januari 2009, 06:17
Malware-gruppen

Hallå där baxlobs

Systemet byggare borde ha placerat COA som innehar 25 siffrig produkt nyckel till din dator fall brukar antingen på sidan av målet, eller fäst på baksidan av datorn. Det kommer att se ut som bilden nedan

Citat:
Min fråga, är det möjligt att finna serienumret på installations-cd?
Nr im rädd inte följetongen är inte på något sätt bunden till cd / dvd. Hur gammal är datorn? Om äkthetsbeviset är verkligen saknas sedan skulle jag komma i kontakt med den ursprungliga säljare whio levereras datorn med dig.

Mitt System: Steves Rigg

Processor (s):
AMD Athlon 64x2 6000 +
Moderkort:
ASUS M3N78 Pro
RAM Minne:
Corsair 4GB Dual Channel
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 8400 GS
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
640GB Western Digital HD
Optisk enhet (er):
LG Lightscribe
Mål / PSU:
Kylning:
Lager HSF
Nätverk / Internet:
20MB Virgin Media Bredband
Monitor (s):
Hanns-G 19 "Widescreen
Operating System (s):
Vista Premium 64X
Old 10 januari 2009, 07:07
New Member Group

Hej,

Tack för svar, jag inte göra klart, men jag köpte alla bitar och XP Pro från overclock.co.uk - tyvärr numera nedlagda - Jag byggde det själv, så jag är "systemet byggare". Efter montering det jag installerat XP från scratch själv, så sa jag måste ha haft den seriella ursprungligen.

Om det inte finns någon koppling mellan CD och det seriella, hur CD vet att du har skrivit in fel serienummer?
Old 10 januari 2009, 07:20
Malware-gruppen

Citat:
Om det inte finns någon koppling mellan CD och det seriella, hur CD vet att du har skrivit in fel serienummer?

CD doesnt, men operaring systemet att kontrollera huruvida koden du skrev in är äkta ...

När du ursprungligen koden är sedan verifieras på Microsoft och det är då knuten till ditt moderkort (för OEM-versioner) som förhindrar att kod som används på ett annat system.
Old 10 januari 2009, 07:28
New Member Group

Så, om jag inte kan hitta ett klistermärke som måste ha kommit med XP ursprungligen Jag möter med att köpa XP igen?
Old 10 januari 2009, 07:33
Malware-gruppen

Kort sagt ja. Du kan också ringa Microsoft för att se om det finns ändå där de kan hjälpa först.
Old 10 januari 2009, 07:39
New Member Group

Tack för svar, jag har hittat klistermärke, hurra

Kommer nu att försöka igen.
Old 10 januari 2009, 07:45
Malware-gruppen

Dont berätta .. det var på insidan av ärendet hela lol ... !

Allvarligt, du behöver för att hålla det lite säkrare, sätter det på sidan eller baksidan av enheten. Glad att du hittade den, hoppas allt går bra för den nya anläggningen

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Installera en ny HD evilfantasy Drives & Removable Media 4 26 december 2008 18:31
Behöver du hjälp med installation av OS marko Windows-operativsystem 5 19 oktober 2008 06:39
Installera nya HDS i gamla st DAllmon General Hardware Chat 8 5 august 2008 14:24
Före installation av ny CPU Blazing933 Processorer, moderkort & RAM 3 29 oktober 2007 12:20
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.