![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Min Dell dator scapped men kan jag nu köpa nya maskinen och ladda original Windows XP Pro på den cd har OEM CDE. Jag vill inte att någon annan Dell nödvändigtvis, kan jag aktivera den CD-nyckel och spara själv köpa förinstallerade programvara? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nej, det kommer bara vara en juridisk kopia på maskinen var ursprungligen på
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Dell skivor är giltigt endast om Dell maskiner.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du hittar en plats som hjälper dig att handel upp från XP Pro till Vista Business det kommer att fungera även om jag vet av erfarenhet
| |||
| |||
| För att vara rättvis om du rippa licensen från Dell fall och kasta ut den gamla datorn får du klara körkortet på, tror jag. Detta beror på att licensen inte används på två datorer, det är som överlåts. Men lagligt att licens kan bara användas på en annan Dell maskin, jag är ganska säker på att det inte kommer att aktiveras på ett annat märke. |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det kan fungera. När endast XP home skiva jag hade var en Dell som jag lastade den på en nybyggnation för avsikt att använda en ny nyckel vid aktivering. Jag blev förvånad när aktivering var tillåtet. Jag har sedan sålt datorn men med en egen kopia av XP Pro på den. Men bara för att den aktiveras, betyder inte det är lagligt.
| |||
| |||
| Bara för att säga att jag köpte emachine och lastade XP Pro på den och det fungerar en behandling. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| E Systems maskin kommer inte att gå förbi windows xp logotyp? | windows3001 | Windows-operativsystem | 4 | 29 januari 2009 14:03 |
| Windows 7 beta släpa / långsam dator problem | Coolyxxx | Windows-operativsystem | 12 | 13 januari 2009 19:42 |
| Min E SYSTEM Windows XP maskin painfuly långsamt | windows3001 | Windows-operativsystem | 4 | 2 april 2008 09:56 |
| Ahh, ny maskin gått t! Ts upp | Cew27 | General Hardware Chat | 9 | 15 mars 2008 04:25 |
| Way Back Machine | evilfantasy | Gemenskapen Nyheter & Chat | 4 | 29 februari 2008 17:03 |
| Thread Tools | |
| |