mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Registreringsenheten är skjuten

Reply

Thread Tools
Old 18 maj 2008, 07:39
New Member Group

Default Registreringsenheten är skjuten

Hej.

Jag kör en OEM version av XP Home Edition på en AMD Atholon 1800 + 1.54GHz. Det är 6 år gamla och behöver några allvarliga sortera ut.

Registret är skadad, håller jag få 429 fel (Sub Main ActiveX componant kan inte skapa objekt) när du försöker köra vissa. Exe program. Jag har installerat MDAC och repareras den med en $ 5 program men utan resultat. Aktivitetshanteraren visar bara pågående processer (menyraden har försvunnit och det enda sättet att stänga det är från aktivitetsfältet).

Jag har kör Fribiljetter cccleaner HijackThis och betalas fors XoftSpy, Regcure och alla gör biz (fall verkar det så på den tiden) men jag får Chdsk bubblan som finns berättar jag det här är skadat eller som är skadad, och när Jag kör det it'll trunkera och kopiera filer men det kommer inte att åtgärda dem.

Ska jag klippa mitt förluster tillbaka till vad jag behöver och använder den fruktade "Return datorn till fabriken stat" disk. Och om så är åldern det kommer Microsoft fortfarande har alla nödvändiga uppdateringar?

Hoppas du kan hjälpa till .......
Old 18 Maj 2008, 07:41
Administrator Group

Om du har en XP-CD starta från den och välj andra reparation alternativ.

Detta kommer att reparera registret och lämna allt inkl. dina data, genvägar, favoriter som de var.

Var noga med att göra det andra alternativet reparera och inte formatera eller partitionera någonting.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 18 Maj 2008, 08:15
New Member Group

Allt jag har är en skiva som säger "Återgå till fabriksinställningar". Såvitt jag vet att detta kommer att bara torka av partiet och återställa det till hur det var när jag köpte den.

Det var en av dessa köp nu betala senare handlar från ett företag som heter Tiny som kort därefter gick Belly Up.
Old 18 Maj 2008, 08:18
Administrator Group

Ja det ska torka det tyvärr om registret är verkligen skruvas det är det bästa alternativet.

Om du redigerar registret manuellt är svårt och mycket tidskrävande.
Old 18 Maj 2008, 08:48
Givargruppen

Se om du kan låna en XP CD från någon.

Old 18 Maj 2008, 08:55
New Member Group

Jag får se om jag kan låna mina bröder XP pro skivor. Det kommer inte göra någon skillnad om det är pro eller inte kommer den?
Old 18 maj 2008, 08:59
Administrator Group

Ja, måste det vara samma som vad du har.

Om du har SP2 det måste vara en integrerad SP2 skiva också.
Old 18 Maj 2008, 09:07
New Member Group

SP2 är inte tillgängliga via Microsoft update längre?

Hur långt tillbaka uppdaterar gå innan Microsoft tar bort dem?
Old 18 Maj 2008, 09:09
Administrator Group

Spelar ingen roll.

Om du har SP2 du behöver en XP SP2 CD göra reparationen, hur kan du reparera en SP2 installation med en vanlig skiva? Det kommer att saknas uppgifter för att göra reparationen.
Old 18 Maj 2008, 09:25
New Member Group

Oh så installerar XP kommer inte att gälla något annat då? Jag har inte fått helt börja om igen.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Registereditorn. Backup behövs. Changed Teckensnitt i Registereditorn pete21 Windows-operativsystem 7 15 mars 2009 13:32
Problem med att ansluta min Sony Cyber shot Camera Privata Baldrick Digital Imaging & Skrivare 8 31 oktober 2008 08:54
(56k varning) skärmdump tävlingen efter din i spelet bilder här! cheesepuff PC & Console Gaming 8 18 december 2007 11:11
Know Your kansli? Rob8UrChips General Software Chat 1 8 oktober 2007 14:21
XP Registry DrWatson General Software Chat 7 4 april 2007 11:29
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.