![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Efter nedladdning av den rekommenderade föraren nerladdningar från Gateway webbplats för min Gateway laptop har jag märker ibland att vid omstart av datorn, den blå skärmen tycks om att jag har en skadad förare installerat och att jag skulle behöva installera det. Jag tror att förare i fråga har något att göra med grafik processor. Jag chattade med Gateway teknisk support och de sa att det enda sättet att fastställa eller reparera korrupta drivrutiner för Windows XP är att installera Windows XP var jag verkligen hoppas på ett enklare sätt att korrigera eventuella korrupta förare utan att behöva installera om hela Windows XP operativsystemet. Andra än de blå skärm visas oregelbundet, datorn fungerar bra. Det finns inga märkbara resultat när du använder datorn. Därför kan jag verkligen inte ser behovet av att installera Windows XP-operativsystem. Finns det någon som känner till ett enkelt och smidigt sätt att upptäcka och reparera korrupta drivrutiner i Windows XP systemsvwithout behöva installera om det? Tack. |
|
| |||
| |||
| Har du Windows XP setup / installations-CD: n? i så fall kan du försöka att reparera Windows med hjälp av det. |
|
| |||
| |||
| Allt jag har är Gateway återvinning skiva som innehåller Windows XP operativsystem. |
|
| |||
| |||
| Du kan använda det för att reparera operativsystemet. Efter att säkerhetskopiera alla viktiga data jag sätter i skivan medan det i OS och se om det ger en möjlighet att reparera Windows. Du kan prova det genom att starta upp från cd-skivan också. Bara inte gå till en fullständig återhämtning, bara en reparation, om möjligt. Ej Gateway disk har alla dina drivrutiner om det? Jag är nyfiken på varför du gjorde detta i första hand även om? Efter nedladdning av den rekommenderade föraren nerladdningar från Gateway webbplats för min Gateway laptop " |
|
| |||
| |||
| Jag ska ge det en chans. Tack. Drivrutinerna finns på cd. Den enda anledningen till att jag laddade ner drivrutiner berodde Gateway via deras online chat, att enligt den modell / ID-nummer i min dator, det krävs drivrutinsuppdateringar. Det är därför som jag har hämtat dem drivers.It skulle vara trevligt om Gateway erbjuder en programvara för att skanna datorer krävs uppdateringar. De har en på deras hemsida men de sa att det inte är för datorer som mitt. |
|
| |||
| |||
| Tja om datorn hade inga problem att man inte behöver uppdaterade drivrutiner. Generellt sett är den enda gången jag känner folk som kräver uppdaterade drivrutiner är om enheten inte fungerar korrekt eller om det är några säkerhetsproblem. Om ovanstående är korrekt och enheten fungerade bra innan du kan uppdatera drivrutinen Jag skulle föreslå att gå in på Enhetshanteraren och rullande tillbaka föraren. Om du är osäker på vilken enhet som orsakar problemet kan du försöka rullande dem tillbaka ett i taget tills problemet är löst. Du kan skapa en återställningspunkt mellan varje försök Incase problem beror på det. Du kan också prova att gå till en återställningspunkt som var före den inledande Gateway drivrutinsuppdateringar. Dessutom behöver du normalt inte behöva installera om Windows, eftersom en förare ger dig svårigheter. Du helt enkelt att installera eller återställa den givna förare. Gateway ska ha alla XP-drivrutiner för ditt specifika system. Om du har installerat nya icke OEM komponenter du kan få dessa drivrutiner från cd som följde med den specifika produkten eller från tillverkarens hemsida. |
|
| |||
| |||
| Jag ber om ursäkt, men det ovanstående, kan vara lite förvirrande så är fallet, Jag skulle föreslå nu att du går till en återställningspunkt innan Gateway uppdateringar. Helt enkelt därför att jag har ingen aning om vad de uppdateras. Sen om problemet inte är löst, jag skulle föreslå rullande tillbaka uppdaterade drivrutiner en efter en. Om detta är ett sätt att frågan bör det då vara löst. Om inte så jag skulle föreslå att installera drivrutiner från cd. Slutligen, om det inte fungerar kan det inte vara en förare fråga och du kan behöva reparera eller installera om Windows. Jag hoppas att detta hjälper. Det är i huvudsak en process för eliminering börjar med det enklaste och arbetar mot de svåraste. :) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Dead Gateway M210 Laptop, PSU? | Bubba | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 3 | 16 mars 2009 09:21 |
| HP Laptop - 7150M Nvidia drivrutiner för Windows Vista | Hybr! D | Multimedia & Codecs | 2 | 27 november 2008 19:31 |
| Behöver du hjälp med att reparera windows efter att ta bort en partition | newtoit | Windows-operativsystem | 4 | 8 oktober 2008 13:20 |
| Behöver du hjälp med att reparera Windows XP | stuartwhite | Windows-operativsystem | 30 | 7 oktober 2008 09:42 |
| XP-drivrutiner för Gateway MT6823B | scrivomcdivo | Multimedia & Codecs | 4 | 17 december 2007 11:26 |
| Thread Tools | |
| |