mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Bytt ut Vista med XP

Closed Thread

Thread Tools
Old 24 juli 2007, 16:06
New Member Group

Hei gjengen,

Jeg har akkurat fått en ny Dell Inspiron 1520 med Vista forhåndsinstallert. Jeg er ikke fornøyd med Vista, så jeg ønsker å erstatte det med XP. Jeg har en Windows XP Pro SP2 versjon. Jeg gikk inn i bios konfigurere og sette den slik at den finner CD-stasjonen først. Jeg startet datamaskinen på nytt med Windows-CD inni, skrevet i vinduene satt opp, valgt alternativet for å installere en ny versjon av Windows, og den neste skjermen jeg fikk var dette:

Konfigurere fant ingen harddisk installert på datamaskinen.

Sørg for enhver harddiskpartisjon driverne er slått på og riktig koblet til datamaskinen, og at eventuelle disk-relaterte maskinvare configuation er riktig. Dette kan innebære å kjøre en produsent-leverte diagnostiske eller konfigurere programmet

Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette. Hvis du vil avslutte installasjonsprogrammet, trykker du F3.

Alle som vet hvordan jeg kan løse dette? Alt på denne Inspiron fungerer bra, jeg bare ønsker å bytte ut operativsystemet.

Skål
Old 24 juli 2007, 16:11
Donor Group

ja. har du sannsynligvis til å deaktivere SATA for noen ungodly grunn, mest sannsynlig
Det er det jeg måtte gjøre på min HP laptop
Da trenger du en disketten med SATA-drivere for å installere disse før du installerer XP

Min System: hAvAAck Bygg 3

Prosessor (er):
Intel Core 2 Duo E6750@2.67GHz
Hovedkort:
Asus P5N-E
RAM-minne:
GSkill 4GB DDR2
Graphics Card (s):
EVGA Nvidia e-GeForce 8600GT
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
Samsung 500GB @ 7200RPM
Optisk stasjon (er):
Død
Case / PSU:
Generisk Case, Generisk PSU
Cooling:
Zalman 92mm
Nettverk / Internett:
onboard
Skjerm (er):
Dell 2408WFP UltraSharp 2048 24 "
Operating System (s):
MS Vista Ult, Ubuntu 7.10 64-Bit
Old 24 juli 2007, 16:14
New Member Group

Hvordan deaktiverer jeg SATA, og hvor får jeg SATA-drivere? Jeg har ikke diskettstasjon installert, vil en USB-eller CD arbeid?
Old 24 juli 2007, 16:17
Donor Group

USB Floppy fungerer. Du må få dem til enheten fra driverne CD eller nettsiden

hm
Jeg glemmer nøyaktig, tror jeg du faktisk ikke trenger å deaktivere det, du trenger bare å klikke F6 eller hva det er å "installere SATA drivere" før XP cd flyttes videre til å installere, installerer dem, og gå derfra

forhåpentligvis noen andre vet hva jeg snakker om og har noen innspill. Jeg er et rot nå
Old 24 juli 2007, 16:24
Administrator Group

Du må treffe en tast når XP-installasjonen starter å installere SATA drivere.

Du trenger dem på CD eller diskett før du installerer.

Dell skal være et godt sted å begynne å lete etter dem.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 24 juli 2007, 16:25
Administrator Group

Jeg tviler på en USB Floppy fungerer verken XP trenger SATA drivere i første del av oppsett som er i DOS.
Old 24 juli 2007, 16:26
Donor Group

takkeside Dave det er det jeg var ute etter. Jeg tror jeg er ferdig med innlegg for dagen, se hvordan jeg kan ikke formulere tanker.
Old 24 juli 2007, 16:27
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Dave Hybrid View Post
Jeg tviler på en USB Floppy fungerer verken XP trenger SATA drivere i første del av oppsett som er i DOS.
en USB-diskettstasjon er hva jeg brukte da jeg gjorde det på min bærbare, så det fungerte for meg, men jeg gir ingen løfter
men det er fornuftig om det er en notatbok med bare 1 optiske stasjonen, og som har Windows-CDen i det
Old 24 juli 2007, 16:30
Moderator Group

Som Vista er et helt nytt OS vil det ikke være problemer prøver å nedgradere?
Hovedsakelig for å få Vista-drivere for å fungere som XP?
Old 24 juli 2007, 16:43
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by evilfantasy View Post
Som Vista er et helt nytt OS vil det ikke være problemer prøver å nedgradere?
Hovedsakelig for å få Vista-drivere for å fungere som XP?
maskinvare vista kompatibel er bakover-kompatibel, men du trenger XP drivere, ikke vista drivere
Closed Thread

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.