![]() |
|
| |||
| |||
| Hei gjengen, Jeg har akkurat fått en ny Dell Inspiron 1520 med Vista forhåndsinstallert. Jeg er ikke fornøyd med Vista, så jeg ønsker å erstatte det med XP. Jeg har en Windows XP Pro SP2 versjon. Jeg gikk inn i bios konfigurere og sette den slik at den finner CD-stasjonen først. Jeg startet datamaskinen på nytt med Windows-CD inni, skrevet i vinduene satt opp, valgt alternativet for å installere en ny versjon av Windows, og den neste skjermen jeg fikk var dette: Konfigurere fant ingen harddisk installert på datamaskinen. Sørg for enhver harddiskpartisjon driverne er slått på og riktig koblet til datamaskinen, og at eventuelle disk-relaterte maskinvare configuation er riktig. Dette kan innebære å kjøre en produsent-leverte diagnostiske eller konfigurere programmet Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette. Hvis du vil avslutte installasjonsprogrammet, trykker du F3. Alle som vet hvordan jeg kan løse dette? Alt på denne Inspiron fungerer bra, jeg bare ønsker å bytte ut operativsystemet. Skål |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ja. har du sannsynligvis til å deaktivere SATA for noen ungodly grunn, mest sannsynlig
| |||
| |||
| Hvordan deaktiverer jeg SATA, og hvor får jeg SATA-drivere? Jeg har ikke diskettstasjon installert, vil en USB-eller CD arbeid? |
|
| |||
| |||
| USB Floppy fungerer. Du må få dem til enheten fra driverne CD eller nettsiden hm Jeg glemmer nøyaktig, tror jeg du faktisk ikke trenger å deaktivere det, du trenger bare å klikke F6 eller hva det er å "installere SATA drivere" før XP cd flyttes videre til å installere, installerer dem, og gå derfra forhåpentligvis noen andre vet hva jeg snakker om og har noen innspill. Jeg er et rot nå |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du må treffe en tast når XP-installasjonen starter å installere SATA drivere.
| |||
| |||
| Jeg tviler på en USB Floppy fungerer verken XP trenger SATA drivere i første del av oppsett som er i DOS. |
|
| |||
| |||
| takkeside Dave det er det jeg var ute etter. Jeg tror jeg er ferdig med innlegg for dagen, se hvordan jeg kan ikke formulere tanker. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
men det er fornuftig om det er en notatbok med bare 1 optiske stasjonen, og som har Windows-CDen i det |
|
| |||
| |||
| Som Vista er et helt nytt OS vil det ikke være problemer prøver å nedgradere? Hovedsakelig for å få Vista-drivere for å fungere som XP? |
|
| |||
| |||
| maskinvare vista kompatibel er bakover-kompatibel, men du trenger XP drivere, ikke vista drivere |