mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Ersätta Vista med XP

Closed Thread

Thread Tools
Old 24 juli 2007, 16:06
New Member Group

Default Ersätta Vista med XP

Hej gänget,

Jag fick just en ny Dell Inspiron 1520 med Vista förinstallerat. Jag är inte nöjd med Vista, så jag skulle vilja ersätta den med XP. Jag har en Windows XP Pro SP2-versionen. Jag gick in i BIOS och ställa in den så att den känner av CD-enheten först. Jag startat om datorn med Windows cd inne, trädde i fönstren inrättas valt alternativet att installera en ny version av Windows, och nästa skärm jag fick var denna:

Inrätta inte hitta någon hårddisk installerad i din dator.

Se alla hårddisk förare är påslagen och ordentligt ansluten till datorn, och att alla disk-relaterad hårdvara configuation är korrekt. Detta kan innebära att driva ett tillverkande levereras diagnostiska eller inrätta programmet

Installationsprogrammet kan inte fortsätta. För att avsluta installationen trycker F3.

Alla vet hur jag kan fixa detta? Allt på denna Inspiron fungerar bra, jag vill bara byta operativsystem.

Skål
Old 24 juli 2007, 16:11
Givargruppen

ja. har du förmodligen att inaktivera SATA för vissa GUDLÖS anledning, troligen
det är vad jag skulle göra på min hp laptop
I så fall behöver du en diskett med SATA-drivrutiner att installera dem innan du installerar XP

Mitt System: hAvAAck Bygg 3

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750@2.67GHz
Moderkort:
Asus P5N-E
RAM Minne:
GSkill 4GB DDR2
Grafikkort (s):
EVGA Nvidia e-GeForce 8600GT
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Samsung 500GB @ 7200rpm
Optisk enhet (er):
Död
Mål / PSU:
Generiskt mål, Generic PSU
Kylning:
Zalman 92mm
Nätverk / Internet:
ombord
Monitor (s):
Dell 2408WFP UltraSharp 2048 24 "
Operating System (s):
MS Vista Ult, Ubuntu 7.10 64-bitars
Old 24 juli 2007, 16:14
New Member Group

Hur inaktiverar jag SATA, och där får jag SATA-drivrutiner? Jag har inte en diskettenhet installerad, kommer ett USB-eller CD-arbete?
Old 24 juli 2007, 16:17
Givargruppen

USB-floppy kommer att fungera. Du måste få dem för enheten från förare CD eller hemsidan

hm
Jag har glömt exakt, jag tror att du egentligen inte behöver stänga av den, du bara behöver trycka F6 eller vad det är att "installera SATA drivers" innan XP cd flyttar på installationen, installera dem, och gå därifrån

förhoppningsvis någon annan som vet vad jag talar om och har lite input. Jag är en enda röra just nu
Old 24 juli 2007, 16:24
Administrator Group

Du måste trycka på en tangent när XP startar installera SATA-drivrutiner.

Du kommer att behöva dem på CD eller diskett innan du installerar.

Dell borde vara en bra plats att börja leta efter dem.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 24 juli 2007, 16:25
Administrator Group

Jag tvivlar på ett USB-floppy kommer att arbeta antingen som XP behöver SATA förare under den första delen av installationen som finns i DOS.
Old 24 juli 2007, 16:26
Givargruppen

Tack Dave det är vad jag letade efter. Jag tror jag gjort utstationering för dagen, att se hur jag kan inte formulera tankar.
Old 24 juli 2007, 16:27
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Jag tvivlar på ett USB-floppy kommer att arbeta antingen som XP behöver SATA förare under den första delen av installationen som finns i DOS.
en USB-diskettenhet är vad jag använde när jag gjorde det på min bärbara dator, så det fungerade för mig, men jag gör inga löften
men det är vettigt om det är en anteckningsbok med bara 1 optisk enhet, och det har windows cd i det
Old 24 juli 2007, 16:30
Moderator-gruppen

Eftersom Vista är ett helt nytt OS inte kommer det bli problem försöker att nedgradera?
Främst, försöker få Vista drivrutiner för att fungera som XP?
Old 24 juli 2007, 16:43
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av evilfantasy View Post
Eftersom Vista är ett helt nytt OS inte kommer det bli problem försöker att nedgradera?
Främst, försöker få Vista drivrutiner för att fungera som XP?
maskinvarufel vista kompatibel är bakåt kompatibel, men du behöver XP drivrutiner, inte Vista-drivrutiner
Closed Thread

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur gör jag byta Vista med XP på min laptop Delaine Windows-operativsystem 4 6 november 2009 16:39
Behovet av att byta mitt moderkort ndancosse Processorer, moderkort & RAM 12 6 SEPTEMBER 2009 19:21
Sony PCG V505BX - behovet av att ersätta Fläkt truytran Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 1 5 juni 2009 09:10
Jag måste byta mitt grafikkort Men .... AlbertRoss Grafikkort & Skärmar 1 29 mars 2009 11:43
Uppgradera eller byta? triathleterob General Hardware Chat 4 10 november 2008 10:06
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.