![]() |
|
| |||
| |||
| Hej gänget, Jag fick just en ny Dell Inspiron 1520 med Vista förinstallerat. Jag är inte nöjd med Vista, så jag skulle vilja ersätta den med XP. Jag har en Windows XP Pro SP2-versionen. Jag gick in i BIOS och ställa in den så att den känner av CD-enheten först. Jag startat om datorn med Windows cd inne, trädde i fönstren inrättas valt alternativet att installera en ny version av Windows, och nästa skärm jag fick var denna: Inrätta inte hitta någon hårddisk installerad i din dator. Se alla hårddisk förare är påslagen och ordentligt ansluten till datorn, och att alla disk-relaterad hårdvara configuation är korrekt. Detta kan innebära att driva ett tillverkande levereras diagnostiska eller inrätta programmet Installationsprogrammet kan inte fortsätta. För att avsluta installationen trycker F3. Alla vet hur jag kan fixa detta? Allt på denna Inspiron fungerar bra, jag vill bara byta operativsystem. Skål |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ja. har du förmodligen att inaktivera SATA för vissa GUDLÖS anledning, troligen
| |||
| |||
| Hur inaktiverar jag SATA, och där får jag SATA-drivrutiner? Jag har inte en diskettenhet installerad, kommer ett USB-eller CD-arbete? |
|
| |||
| |||
| USB-floppy kommer att fungera. Du måste få dem för enheten från förare CD eller hemsidan hm Jag har glömt exakt, jag tror att du egentligen inte behöver stänga av den, du bara behöver trycka F6 eller vad det är att "installera SATA drivers" innan XP cd flyttar på installationen, installera dem, och gå därifrån förhoppningsvis någon annan som vet vad jag talar om och har lite input. Jag är en enda röra just nu |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du måste trycka på en tangent när XP startar installera SATA-drivrutiner.
| |||
| |||
| Jag tvivlar på ett USB-floppy kommer att arbeta antingen som XP behöver SATA förare under den första delen av installationen som finns i DOS. |
|
| |||
| |||
| Tack Dave det är vad jag letade efter. Jag tror jag gjort utstationering för dagen, att se hur jag kan inte formulera tankar. |
|
| |||
| |||
| Citat:
men det är vettigt om det är en anteckningsbok med bara 1 optisk enhet, och det har windows cd i det |
|
| |||
| |||
| Eftersom Vista är ett helt nytt OS inte kommer det bli problem försöker att nedgradera? Främst, försöker få Vista drivrutiner för att fungera som XP? |
|
| |||
| |||
| maskinvarufel vista kompatibel är bakåt kompatibel, men du behöver XP drivrutiner, inte Vista-drivrutiner |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur gör jag byta Vista med XP på min laptop | Delaine | Windows-operativsystem | 4 | 6 november 2009 16:39 |
| Behovet av att byta mitt moderkort | ndancosse | Processorer, moderkort & RAM | 12 | 6 SEPTEMBER 2009 19:21 |
| Sony PCG V505BX - behovet av att ersätta Fläkt | truytran | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 5 juni 2009 09:10 |
| Jag måste byta mitt grafikkort Men .... | AlbertRoss | Grafikkort & Skärmar | 1 | 29 mars 2009 11:43 |
| Uppgradera eller byta? | triathleterob | General Hardware Chat | 4 | 10 november 2008 10:06 |
| Thread Tools | |
| |