![]() |
|
| |||
| |||
| OS: Windows Vista Ultimate 64-bitars Färska Format och Återställ gjort en vecka sedan. Detta är inte en tjänst som ansöker om en för att "fixa" min dator, utan mer en fråga om Vista är anpassningsbar funktionalitet. När du högerklicka på filer på skrivbordet eller Utforskaren. Du uppmanas med en uppsättning av menyer. Jag är medveten om att ändra standardprogram lanseras för varje filtillägg, skulle du gå till "Standard program" i kontrollpanelen, men det är inte problemet. Men min fråga är, vad om det inte redan är standard program som jag vill förändra? Är det möjligt att ändra "Edit"-funktionen när jag höger klickar på "*. jpg"? Jag använder Photoshop för foto editting och manipulation, om jag kunde ha den igång Photoshop när jag klickar redigera det skulle vara häftigt. När jag dubbelklicka på den normalt, jag skulle vilja få igång normal standard ansökan, Windows Photo Gallery. Är det ens möjligt? Och så där skulle jag börja? Jag är lite rädd för att behöva ändra Windows-filer, men förutsatt att förändringen är permanent det skulle vara värt att göra för mig. |