![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Heyy killar, var inte säker på om att lägga detta här eller i O / S kategori, så ledsen när den behöver flyttas. Så ive lyckats få min mits på ett exemplar av Windows Server 2003, men inte riktigt perfekt för mina användningsområden, det var gratis, så im inte klaga! Försöker att installera en domän (via Active Directory) och jag får det här felet. [Citat] Diagnostisk Misslyckades Registreringen diagnostik har körts 1 temne. Varning: Domain Controller funktioner som ansluter till en domän, logga in på en domän och Active Directory-replikering är inte tillgängligt förrän DNS infrastruktur för Active Directory är korrekt konfigurerad. DNS zon auktoritativ för domänen wilkinson.local kan inte uppdateras eftersom det är DNS rotzonen. Domänkontrollanter skickar inte dynamiska uppdateringar till DNS rotzonen. Om du vill använda detta domännamn, välj "Installera och konfigurera DNS-server på den här datorn" nedan och skapa en delegation för den nya DNS-zon wilkinson.local från rotzonen till den här DNS-servern. För mer information, inklusive åtgärder för att korrigera detta problem, se Hjälp. Detaljer Den primära DNS-servern testades var: A.ROOT-SERVERS.NET (198.41.0.4) Zonen var. (root) Domänkontrollanter skickar inte dynamiska uppdateringar till DNS rotzonen. [Citat] Im inte helt säker på vad detta kan översättas med, eller hur man löser det, så några råd vore välkommet! Som ett led, servern im inrättandet är trådlöst, men med en statisk IP, dess DNS-inställningarna är inställd på openDNS ..... Ive försökte ta bort dem, och tillåter routern för att ställa in IP-adresser, men har fortfarande samma problem. Skål, MCTW |