mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Langsom computer, men should'nt være

Reply

Thread Tools
Old 6. maj 2007, 13:22
Ny Medlem Gruppen

Default Langsom computer, men should'nt være

Hej, dette er mit første indlæg, der har netop tiltrådte forum, så hej til alle, først og fremmest.

Mit problem, som jeg ikke forstår, er, at jeg har en 3.4Gig Processor og 1Gig RAM, Jeg har også installe, temmelig nylig, Windows Vista Premium - men min computer ser ud til at være meget meget langsomt i alt, hvad den gør, og bruger kun om alle sin tid at skrive til eller læser fra harddisken (80Gig) - dette er hvad der synes at være at gøre det langsomt.

Spil, der bruges til at køre ok synes at trille afsted nu og endda åbne en internetbrowser tager evigt - sikkert Vista kan ikke være eneansvarlig for dette mareridt, som gør alt for kedelig?

Jeg har en planlagt Defrag og disk rent hver uge, og kørte det igen i dag for at se, om det gør nogen forskel. Nå, lige som jeg siddet her skrive dette, computer hard-drev er whirring væk holde travlt, selv om jeg tror ikke, at der er noget, det bør beed at gøre.

Endelig stykke info - der er meget lidt i opstartsfasen liste dvs baggrund aktiviteter som jeg skiftet dem alle ud, så der er ingen undskyldning for den contant diskadgang at jeg kan tænke på.

Jeg håber der er nogen, der kunne kaste lys over dette. Hvis svaret er at afinstallere Vista og gå tilbage til XP, jeg er ikke sikker på, hvordan du gør dette, fordi jeg ikke fik en XP disk med min computer, er det på harddisken som en back-up eller andet sted.

Hilsen,

Mark.
Old 6. maj 2007, 13:39
Bandlyst Gruppen

Hej Mark

Velkommen til TCF

Har du få 32 bit eller 64 bit version?
Også, gjorde du har XP på maskinen til at starte med?
Vista kan blive en massiv ressource hugger.
Flere oplysninger på din pc specs tak.

Mit system: #

Processor (s):
Intel P4
Bundkort:
ECS 915pla2
RAM Hukommelse:
1GB
Grafikkort (r):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamant Xtreme 7.1
Harddisk (e):
160GB
Optisk drev (r):
DVD-ROM combo drev DVD + /-RW
Sag / PSU:
antech/x-power585
Køling:
luft
Network / Internet:
trådløs
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 6. maj 2007, 13:42
Ny Medlem Gruppen

Hi Wolfey.

Jeg har få 64 bit version og XP var tidligere installeret ja. Jeg tror, jeg gerne vil vende tilbage til det, men ikke har nogen CD eller noget, da det blev afholdt som en backup-mappe eller andet sted på harddisken - jeg tror jeg har fundet det på et separat drev (partition), men alle mapperne er låst, og jeg cant gøre noget med dem.

Mark.
Old 6. maj 2007, 13:49
Ny Medlem Gruppen

Rettelse - Jeg har den 32 bit system på som jeg lige har kontrolleret mine egenskaber.

Mark.
Old 6. maj 2007, 13:59
Administrator Gruppen

Da jeg først ændret sig over at vista det var meget langsom, det var ned til at have problemer med min skærm og lyd-drivere.

Selv om de var beregnet til vista og installeret korrekt de forårsaget pc'en være langsom som helvede.

Åbne Jobliste og overføre din CPU og RAM forbrug%.

Har du installeret den nyeste lyd-og skærmdrivere?

Du kan gøre dette ved at gøre en Windows Update eller vil fabrikanterne hjemmeside.

Nvidia kort især har problemer med Vista.

Dette er hvis du har en frisk installation og ikke har en virus eller en spion-WARE på pc'en.

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 6. maj 2007, 14:01
Bandlyst Gruppen

Det lyder for mig, ligesom alle, der er tilbage af XP er en Recovery partition og uden en fuldstændig på XP geninstallation disk din snookered.
1 gig RAM er en base minimum for præmie, så det kan være, at hvad der er at lade dig ned.
Mere om at her.
Old 6. maj 2007, 14:04
Administrator Gruppen

Velkommen til fora for ...
Old 6. maj 2007, 16:15
Donor-Gruppen

Hej Mark, velkommen til TCF.

Vista, som Wolfie stater, er mere af en ressource hog end XP nogensinde var.

Den konstante hdd brug er fordi Vista er ved at løbe tør for ram til at opfylde det er opgaver, så bruger hdd opbevaring som dynamisk RAM. Dette kaldes en swapfil.

Jeg vil kraftigt anbefale en ekstra GB RAM for at afhjælpe problemet.

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 7. maj 2007, 02:59
Ny Medlem Gruppen

Hi Mennesker og tak for det råd.

Jeg er ved at gå ud og købe nogle mere hukommelse og vil melde tilbage senere. Hilsen,

Mark.
Old 7. maj 2007, 04:05
Donor-Gruppen

Du er velkommen Mark, det er, hvad vi er her for.

Ja, gør post tilbage og lade os vide, hvordan det er gået.

skål.

-Kanoakavirus
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Langsom ny computer .. Sluppet af Windows System Suite en uge siden og stadig langsomt. bryan123 Virus, Spyware & Sikkerhed 1 25 august 2009 10:40
Slow New Computer bryan123 Windows-operativsystemer 2 23 august 2009 04:20
Computer Frysning og XP Gets Slow Siouxpurman General Hardware Chat 18 11th May 2009 23:59
Computer, der kører langsomt antbann Virus, Spyware & Sikkerhed 10 23 marts 2008 12:21
Langsom computer real77 Virus, Spyware & Sikkerhed 6 1 august 2007 04:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.