![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, detta är min första post har just gått med i forumet, så hej till alla i första hand. Mitt problem, som jag inte förstår, är att jag har en 3.4Gig processor och 1Gig RAM, jag har också installe, ganska nyligen, Windows Vista Premium - men min dator verkar vara väldigt mycket långsam i allt den gör och tillbringar bara om alla sina Temne skriva till eller läsa från hård-disk (80Gig) - detta är vad som verkar vara att göra det långsamt. Spel som används för att köra ok verkar rulla på nu och även öppna en webbläsare tar evigt - säkert Vista kan inte vara ensam ansvarig för denna mardröm som gör allt så tråkig? Jag har en regelbunden defrag och disken ren varje vecka och körde det igen i dag för att se om det gör någon skillnad. Jo, precis som jag satt här skriva detta, datorn hårt enheten snurr borta hålla upptagen, även om jag tror inte det är något man bör beed göra. Slutlig bit info - det finns mycket lite i start-listan dvs bakgrunden verksamhet som jag bytte dem ut, så det finns ingen ursäkt för Contant diskåtkomst att jag kan tänka på. Jag hoppas att någon kan sprida lite ljus över detta. Om svaret är att avinstallera Vista och gå tillbaka till XP, jag vet inte hur man gör det eftersom jag inte fick en XP-skiva med min dator är det på hård-enheten som en back-up någonstans. Hälsningar, Mark. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Mark
Välkommen till TCF Fick du det 32 bitars eller 64 bitars versionen? Dessutom hade du XP på maskinen för att börja med? Vista kan vara en enorm resurs hugger. Mer information på din dator specs tack. Mitt System: #
|
|
| |||
| |||
| Hej Wolfey. Jag fick den 64-bitars version och XP har installerats tidigare ja. Jag tror att jag skulle vilja återgå till det, men inte har någon CD eller något som hölls som en backup mapp någonstans på hårddisken - Jag tror jag har hittat den på en separat hårddisk (-partition), men alla mapparna är låsta och jag skränande göra någonting med dem. Mark. |
|
| |||
| |||
| Rättelse - Jag har 32-bitars system på som jag bara kontrolleras min egenskaper. Mark. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| När jag först förändrats över till Vista var det mycket långsamt, det var ner till problem med min skärm och bra förare.
Även om de var avsedda för Vista och installerats korrekt de orsakas datorn att vara långsam som fan. Öppna Aktivitetshanteraren och skicka din CPU och RAM-användning%. Har du installerat den senaste ljud-och video-drivrutiner? Du kan göra detta genom att göra en Windows Update eller går till tillverkarens webbplats. Nvidia korten framför allt har problem med Vista. Detta är förutsatt att du gjorde en ny installation och inte har ett virus eller spy-ware på datorn. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Välkommen till forum för ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Mark, välkommen till TCF. Vista, som Wolfie stater, är mer av en resurs Gult än XP någonsin var. Den ständiga hdd användning eftersom Vista körs i RAM-minne för att fullgöra det uppdrag, så använder hårddisken lagras som dynamiska RAM. Detta kallas en swapfile. Jag skulle starkt rekommendera en extra GB RAM för att lindra problemet.
|
| |||
| |||
| Hi People och tack för råd. Jag ska gå och köpa lite mer minne och kommer tillbaka senare. Hälsningar, Mark. |
|
| |||
| |||
| Du får gärna Mark, det är vad vi är här för. Ja, göra post tillbaka och låt oss veta hur det är borta. skål.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Slow Ny dator .. Blev av med Windows System Suite en vecka sedan och fortfarande långsamt. | bryan123 | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 25 augusti 2009 10:40 |
| Slow Nya Dator | bryan123 | Windows-operativsystem | 2 | 23 augusti 2009 04:20 |
| Computer Frysning och XP Gets Långsam | Siouxpurman | General Hardware Chat | 18 | 11 juni 2009 23:59 |
| Dator som kör långsamt | antbann | Virus, spionprogram och säkerhet | 10 | 23 mars 2008 12:21 |
| Långsam dator | real77 | Virus, spionprogram och säkerhet | 6 | 1 august 2007 04:57 |
| Thread Tools | |
| |