![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jag har precis ominstallerat windows efter formating HD och program installationer
datorn är väldigt långsam om starta pls. råda. det är något som håller tillbaka dual core AMD Athlon 3 gig RAM Windows XP Pro |
|
|
|||
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Hallå där,
Jag har nyligen sprang över vissa saker bara för att få irriterande program (Yahoo Messenger) från att installera sig i start-menyn när jag tar bort den. I figur detta kan hjälpa dig och sedan en hel del av problemen med långsam uppstart har att göra med starten. Jag använder XP Home Edition, så jag tror inte att det är för mycket annat, om ens alls. Klicka på Start-menyn och sedan klicka på Kör och skriv "msconfig.exe" (utan citat, givetvis) och klicka på fliken Autostart, vilket bör vara den sista fliken. Härifrån kan du inaktivera program körs på din startskiva genom att avmarkera och tillämpa och sedan helt enkelt starta om. Var försiktig på vad du avaktivera men eller du kan stöta på en del otrevliga problem. Jag upptäckte också den här webbplatsen: http://www.processlibrary.com/ där kan du bara skriva in filnamnen och det kommer att berätta vad filen är relaterad till, vad den gör osv och dess reccomendation för att inaktivera det. Observera att du inte behöver veta filens förlängning (dvs. om du letar upp explorer.exe, du behöver bara skriva in explorer och det kommer att söka den och dyker upp som explorer.exe) detta gör det mycket enkelt om filnamnstillägg är inte märkt på fliken Autostart. Hoppas den här hjälper. |
|
|
|||
|
|||
|
Start> Kör> skriv services.msc
Du kan stoppa eller inaktivera alla tjänster därifrån också. |