mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

SP1 för Vista råda. att installera eller inte?

Reply

Thread Tools
Old 27 juni 2008, 14:08
Ledamot Gruppen

Hej killar, jag har fått höra av en kompis att göra Vista snabbare och köra mjukare, jag ska installera service pack 1 för det. är det sant och vad skulle du råda. är det Service Pack 2 för Vista som du har för xp?

tacka er i förväg
Old 27 juni 2008, 14:09
Administrator Group

Vänligen posta i rätt forum. Jag måste flytta alla dina trådar.

Ja, jag installerade fina, rekommenderas att göra det.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 27 juni 2008, 14:26
Givargruppen

Ja, det är rekommenderat att uppdatera, men så vitt jag vet finns det inte en SP2 ännu.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 28 juni 2008, 13:09
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av thingie2 View Post
Ja, det är rekommenderat att uppdatera, men så vitt jag vet finns det inte en SP2 ännu.
är det klokt att hämta den sedan
Old 28 juni 2008, 13:10
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Vänligen posta i rätt forum. Jag måste flytta alla dina trådar.

Ja, jag installerade fina, rekommenderas att göra det.
Förlåt dave vilket forum menar du. är det på samma webbplats, men under en annan rubrik
Old 28 juni 2008, 13:35
Givargruppen

Ja, det är en bra idé att ladda ner och installera det kan du göra det genom de automatiska uppdateringar om du har dem aktiverad om du inte kan du ladda ner det från Microsoft Update.

När det gäller fel forum bit, ämnet har flyttats redan (presumadly av Dave) eftersom detta är nu i "Windows-operativsystem" forum.
Old 1 juli 2008, 10:51
Givargruppen

Jag har haft SP1 på min för drygt en vecka, verkar ibland störa Kaspersky, som är min AV, så att lastning. Annars böterna.
Old 1 juli 2008, 22:49
Givargruppen

Innan du installerar SP1, alla användare som kör Windows Vista RTM (det vill säga, om du köpte din dator med Vista förinstallerat) kommer att behöva installera tre uppdateringar från Microsoft. Microsofts Windows Update automatiskt identifiera och installera dessa uppdateringar före utgivningen av Windows Vista SP1. Två av dessa uppdateringar öka andelen framgångsrika för att installera Windows Vista SP1, en är nödvändig endast om du har Windows Vista Enterprise eller Windows Vista Ultimate installerat.

Ha tålamod, och inte ladda ner den när den blir tillgänglig. Vänta tills Windows Vista SP1 erbjuds till datorn via Microsofts automatiska uppdateringar tjänst.

Mitt System: Fred

Processor (s):
Q6600 G0@2.5GHz 1.088v
Moderkort:
Asus P5B Premium Vista Edition
RAM Minne:
4GB Corsair XMS2 DDR2 @ 280MHz
Grafikkort (s):
Nvidia Gainward GTX260 GoldenSample
Ljudkort:
Snart:)
Hårddisk (s):
WD 250 GB 16MB
Optisk enhet (er):
LG DVD-RW SATA
Mål / PSU:
CM Elite/OCZ780MXS
Kylning:
Xigmatek Dark Knight
Nätverk / Internet:
3.6Mbps ADSL
Monitor (s):
Targa 19 "TFT Widescreen 16:9
Operating System (s):
XP64Bit
Old 2 juli 2008, 11:26
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Ozzie82 View Post
Ha tålamod, och inte ladda ner den när den blir tillgänglig. Vänta tills Windows Vista SP1 erbjuds till datorn via Microsofts automatiska uppdateringar tjänst.
Eh? Dess redan finns. Och vad för fel med att ladda ner den nu? Dessa saker får testas du vet.

Dess legat på Automatiska uppdateringar sedan 25 maj minst.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 3 juli 2008, 00:13
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av serverguy View Post
Eh? Dess redan finns. Och vad för fel med att ladda ner den nu? Dessa saker får testas du vet.

Dess legat på Automatiska uppdateringar sedan 25 maj minst.
Jag borde inte tror att det skulle vara några större problem med att installera det först innan de fick det andra uppdateringar. Men en vän till gruvor varnad mig att det kan finnas vissa problem med sp1 om installerad 1:a och även då i backas upp genom att läsa en MS doc om hur du installerar sp1

I MS hemsida står det att det rekommenderas att installera 3 viktiga uppdateringar innan du installerar SP1.

I mitt fall, i didnt get SP1 för 2days genom automatisk uppdatering. Det gav mig alla andra uppdateringar första som omfattade 3 så kallade viktiga uppdateringar innan den släpps SP1 på min dator.

Om du startar från nya o / s installerad och få de första uppdateringarna från MS då vi brukar få sp1 första, andra uppdateringar måste vara på plats innan de skickar sp1.

Är du osäker på om det viktigt egentligen, men om automatiska uppdateringar ger sp1 senaste då måste det finnas någon sanning i det uttalandet.

Det senaste inlägget av minor var kopieras och klistras in från MS sida, var inte mina ord, Jag tänkte att jag skulle klistra in den bara för att visa kanske med möjliga problem genom att installera SP1 innan du får de andra

Har någon installerat sp1 första hand? Id vilja veta om det ok att installera första, cos väntar på att komma genom den automatiska uppdateringar är en smärta

hälsningar
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.