![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej killar, jag har fått höra av en kompis att göra Vista snabbare och köra mjukare, jag ska installera service pack 1 för det. är det sant och vad skulle du råda. är det Service Pack 2 för Vista som du har för xp? tacka er i förväg |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vänligen posta i rätt forum. Jag måste flytta alla dina trådar.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, det är rekommenderat att uppdatera, men så vitt jag vet finns det inte en SP2 ännu.
| |||
| |||
| är det klokt att hämta den sedan |
|
| |||
| |||
| Förlåt dave vilket forum menar du. är det på samma webbplats, men under en annan rubrik |
|
| |||
| |||
| Ja, det är en bra idé att ladda ner och installera det kan du göra det genom de automatiska uppdateringar om du har dem aktiverad om du inte kan du ladda ner det från Microsoft Update. När det gäller fel forum bit, ämnet har flyttats redan (presumadly av Dave) eftersom detta är nu i "Windows-operativsystem" forum. |
|
| |||
| |||
| Jag har haft SP1 på min för drygt en vecka, verkar ibland störa Kaspersky, som är min AV, så att lastning. Annars böterna. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Innan du installerar SP1, alla användare som kör Windows Vista RTM (det vill säga, om du köpte din dator med Vista förinstallerat) kommer att behöva installera tre uppdateringar från Microsoft. Microsofts Windows Update automatiskt identifiera och installera dessa uppdateringar före utgivningen av Windows Vista SP1. Två av dessa uppdateringar öka andelen framgångsrika för att installera Windows Vista SP1, en är nödvändig endast om du har Windows Vista Enterprise eller Windows Vista Ultimate installerat.
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Dess legat på Automatiska uppdateringar sedan 25 maj minst.
|
| |||
| |||
| Citat:
I MS hemsida står det att det rekommenderas att installera 3 viktiga uppdateringar innan du installerar SP1. I mitt fall, i didnt get SP1 för 2days genom automatisk uppdatering. Det gav mig alla andra uppdateringar första som omfattade 3 så kallade viktiga uppdateringar innan den släpps SP1 på min dator. Om du startar från nya o / s installerad och få de första uppdateringarna från MS då vi brukar få sp1 första, andra uppdateringar måste vara på plats innan de skickar sp1. Är du osäker på om det viktigt egentligen, men om automatiska uppdateringar ger sp1 senaste då måste det finnas någon sanning i det uttalandet. Det senaste inlägget av minor var kopieras och klistras in från MS sida, var inte mina ord, Jag tänkte att jag skulle klistra in den bara för att visa kanske med möjliga problem genom att installera SP1 innan du får de andra Har någon installerat sp1 första hand? Id vilja veta om det ok att installera första, cos väntar på att komma genom den automatiska uppdateringar är en smärta hälsningar |