mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Space tatt opp uten grunn?

Reply

Thread Tools
Old 30nde 2008, 13:20
New Member Group

Default Space tatt opp uten grunn?

Hei,
ive fikk vista på min nye laptop, og så langt alle ive fikk på min nye laptop er en 23gb mappe jeg flyttet over fra den gamle datamaskinen, og noen programmer installert. maskinen har en 160GB HD partisjonert til 74gb (c:) og 73 (e:), så dens 147gb før dens partisjonert, og jeg antar at 12gb dvs mangler off som brukes for Windows. Nå har jeg opprinnelig hadde mitt 23gb mappe på skrivebordet mitt, men la merke til at det i mappen C: stasjonen 51gb ble tatt opp til tross for at jeg bare hadde satt 23gb verdt ting på datamaskinen min. Jeg har nå flyttet denne mappen til e: stasjonen som nå åpenbart ned 23gb, men til tross flytte denne mappen fra C: driver det fortsatt har 23gb blir brukt på den, does noen har noen anelse om hvorfor dette er? cheerd fyrene, Don.
Old 30nde 2008, 13:57
Banned Group

min HDD er på samme måte som det er en 160GB HDD, men det står at den bare hadde 147 da jeg reformate eller formiat hele tiden er det slik for meg jeg vet xp vinduer doesnt ta opp 12GB! så det ikke vinduer Jeg tror de bare runder HDD fangenskap og stasjon C kanskje bare meg programmer og vista eller vista er bare å være dum

Min System: #

Prosessor (er):
Intel P4
Hovedkort:
ecs 915pla2
RAM-minne:
1GB
Graphics Card (s):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamond Xtreme 7.1
Harddisk (er):
160GB
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo drive DVD + /-RW
Case / PSU:
antech/x-power585
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
trådløst
Skjerm (er):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 30nde 2008, 14:37
Moderator Group

Hvis du vil se på dokumentasjonen, et sted i det det vil si 160 Maks. og bør også si et sted hva de resterende plassen er brukt til.

Noen andre kan sikkert forklare det bedre enn meg, men det er sånn med alt. mp3-spillere glimtet kjører. Alle annonsere Maks beløp. Men det er plass mangler i alle av dem når du sammenligner evnen til å frigjøre plass.

Old 30nde 2008, 15:08
Donor Group

Jepp ... det er fordi HDD produsenter beregne størrelsen, med desimalsystemet (1000 byte = en kilobyte) ........ mens PCen fungerer den ut ved hjelp Binary (1024 byte = en kilobyte), som er riktig.

Dette betyr at en 80 GB-stasjonen vil vise om 74.5GBs i Windows og større drive store forskjellen. Det fungerer ut ca 7% annerledes.

For eksempel: En av mine 400GB disker, viser i Windows (My Computer) som 372gb eller 400077586432 bytes

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 30nde 2008, 15:54
New Member Group

takk for Replys folkens, men denne isnt helt hva im etter, jeg kjenner allerede min 160 GB hd er bare infact 147gb på grunn av hva du har alt fortalt meg, men det jeg virkelig ønsker å vite er hvorfor 74gb partisjonen sier sitt got 23gb med data på, når alle har det er vinduer, programmer og filer osv i det, som når du velger alle disse mappene bare kommer til 12GB. cheers don.
Old 30nde 2008, 16:12
Donor Group

Noen grunner som kan søke:

1. Skjulte filer og mapper - gå til Kontrollpanel / Folder Options / Vise og endre å vise skjulte filer / mapper så rotete Skjul beskyttede operativsystem filer

2. Tømme papirkurven

Så sjekk igjen
Old 30 januar 2008, 16:30
New Member Group

gjort det, og når jeg markere alle filene og klikk Egenskaper den fremdeles bare totalsummer opp 2 15GB, ikke 23gb, noen andre ideer?
Old 30nde 2008, 17:49
Banned Group

Vista er bare å være vista den gjør dette mye med som evrything det sannsynligvis sier akkurat det, men lyver
Old 31 januar 2008, 12:25
New Member Group

Nope, fant ut sitt acctually system gjenopprette filer som tar opp plass, slettet dem, gjorde bare én, og problemet ble løst.
Old 31 januar 2008, 12:37
Moderator Group

Nice find. Jeg vil huske det.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.