mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Space tagits upp utan anledning?

Reply

Thread Tools
Old 30 januari 2008, 13:20
New Member Group

Default Space tagits upp utan anledning?

Hallå,
ive got vista på min nya laptop, och hittills har alla ive got på min nya laptop är en 23gb mapp jag överförs över från min gamla dator och några få program installerade. datorn har en 160GB HD partitionerad i 74GB (C:) och 73GB (E:), så dess 147gb innan dess delat, och jag antar att 12GB thats saknas bort som används för Windows. Nu hade jag ursprungligen min 23gb mapp på skrivbordet, men märkte att det på enhet C: 51gb togs upp trots att jag bara hade lagt 23gb värt grejer till min dator. Jag har nu flyttat den här mappen på E: enhet som nu uppenbarligen fastställts av 23gb, men trots att flytta den från mappen C: driva den fortfarande har 23gb används på det, gör någon har en aning om varför det är? cheerd killar, don.
Old 30 januari 2008, 13:57
Banned Group

min HDD är på samma sätt är det en 160GB HDD, men det säger man bara hade 147 när jag reformat eller formiat hela tiden det är så här för mig vet jag windows xp doesnt tar upp 12GB! så det inte Windows Jag tror att de bara är avrundning hårddisken fångenskap och C-enheten kan bara jag program och Vista eller Vista är just being stupid

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 30 januari 2008, 14:37
Moderator-gruppen

Om du ska titta på dokumentationen, någonstans i det kommer det att stå 160GB Max. och skulle också säga någonstans vad det återstående utrymmet används till.

Någon annan kan säkert förklara det bättre än mig men det är som att med allt. mp3-spelare flashdiskar. Alla marknadsföra Max belopp. Men det finns utrymme saknas i alla av dem när du jämför förmågan att ledigt utrymme.

Old 30 januari 2008, 15:08
Givargruppen

Japp ... beror det på HDD producent beräkna storleken, med hjälp av decimalsystemet (1000 bytes = en kilobyte) ........ medan datorn fungerar det med hjälp Binary (1024 bytes = en kilobyte), vilket är korrekt.

Detta innebär att en 80 GB-enhet kommer att visa om 74.5GBs i Windows och den större enheten desto större skillnad. Det fungerar ungefär 7% annorlunda.

Till exempel: En av mina 400GB drivar, visar i Windows (Min dator) som 372gb eller 400.077.586.432 bytes

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 30 januari 2008, 15:54
New Member Group

tack för replys killarna, men den här isnt helt vad im efter, jag redan visste att min 160 GB HD är bara infact 147gb beroende på vad ni har alla sagt mig, men det jag egentligen vill veta är varför 74GB partitionen säger dess fick 23gb värde av uppgifter om, när allt man har är windows, program-filer etc i det, som när du väljer alla dessa mappar bara komma till 12GB. cheers don.
Old 30 januari 2008, 16:12
Givargruppen

Några orsaker som kan tillämpas:

1. Dolda filer och mappar - gå till Kontrollpanelen / Mappalternativ / Visa och ändra för att visa dolda filer / mappar sedan ovårdad Dölj skyddade operativsystemfiler

2. Töm Papperskorgen

Kontrollerar sedan igen
Old 30 januari 2008, 16:30
New Member Group

gjort det, och när jag markera alla filer och egenskaper på den fortfarande bara uppgår till högst 2 15GB, inte 23gb, några andra idéer?
Old 30 januari 2008, 17:49
Banned Group

Vista är bara att Vista det betyder en hel del med liknande evrything det antagligen bara säger det, men ligger
Old 31 januari 2008, 12:25
New Member Group

Nope, hittade sin acctually systemåterställning filer som tar upp utrymmet, bort dem, endast en, och problemet var löst.
Old 31 januari 2008, 12:37
Moderator-gruppen

Nice find. Jag kommer ihåg det.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.