mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Snabbare Vista

Reply

Thread Tools
Old 4 oktober 2007, 06:56
New Member Group

Evening Alla!
Har du en fråga till alla er dator buffs där ute i cyberrymden - Kanske en av er kan råda mig ....... Sedan jag uppgraderade från XP till Vista (HPE) Jag tycker att datorn har avtagit avsevärt och min fråga är ......... De webbplatser som lovar att snabba upp datorn med hjälp av registret rengöring etc etc fungerar de och faktiskt göra vad de påstår?. Alla har någon erfarenhet av dem?
Old 4 oktober 2007, 07:02
Givargruppen

Jag har haft något annat än dåliga erfarenheter av så kallade registret städare. Andra människor kan ha en annan historia.

Detta är helt enkelt eftersom dessa nerladdningar brukar vara setup för generiska profiler, men en del av dem, inte registret relevanta för din eller min pc

Vista tar upp en mycket mer resurser än XP någonsin gjorde. Det finns ett stående skämt att om du har Vista, dubbla det!

Vad är ditt system specs tack? Och är du märker detta "nedgången" när man kör ett visst program eller spel? Eller är det bara i allmänhet?

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 4 oktober 2007, 09:33
Moderator-gruppen

Citat:
Registret är överskattat som en hastighet tweak i allmänhet, men det blir stor och kan innehålla många ogiltiga referenser. Registret är inte ett område för även den genomsnittliga datoranvändare att leka runt i. Den goda nyheten är CCleaner har en säker registreringsrengöringsmedel inbyggd, så varför inte rensa ut gamla, ogiltiga poster?
Klicka registerorganisationen knappen.
Klicka på Sök efter problem.
Klicka fastställa temakapitel.

Thats it, du gjort, en säker, snabb registret rena.
Jag har just lagt till en ny registreringsrengöringsmedel till vår nerladdningar avsnitt. Allt du behöver för denna typ av underhåll kan hittas där.
Windows Cleaners

Var mycket försiktig med att alla program inte i vårt nerladdningar avsnitt som rapporterar flera instanser som behöver "rensas".
Du kommer att få en lamslagen maskin med något alternativ annat än att installera.

Old 7 oktober 2007, 14:22
New Member Group

Hej igen
Eftersom behandlingen yr svar jag följde en länk i "Window Cleaners" och hamnade nedladdning "Auslogics Defrag"
Jag måste säga att jag är mycket imponerad av hur snabbt det defragged min C-enhet - Mycket snabbare än Vista inbyggda defrag verktyget som är sooo sloow
Thanks folks!
Old 8 oktober 2007, 11:27
Banned Group

Har du någonsin haft ett försök av Vista Manager. Jag försökte en rättegång och det är inte så dåligt.

http://www.yamicsoft.com/vistamanager/index.html

Regards Jase
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.