![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar, Jag märkte i dag att flera poster saknades uppgift bar på min dator, högtalarvolymen och nätverksanslutning ikoner är två av dem. Jag försökte, via kontrollpanelen för att aktivera ikoner igen men till ingen nytta. Jag klickade kryssrutorna i ljud och nätverkslänkar sedan Verkställ och sedan OK, men fortfarande inte bra. när jag gick tillbaka till kontrollpanelen rutorna var oskyddad och trots att försöka igen rutorna alltid återgå till att vara omarkerade. För att spara tid Messing om jag bestämde mig för att använda Windows Systemåterställning för att återgå till en tidigare inställning. Jag har använt Windows återställa innan utan problem men när jag försökte det i dag och slutade med en meddelanderuta som säger: "Systemåterställning kan inte skydda datorn. Starta om datorn och kör sedan systemåterställning igen" Jag har startat om flera gånger och har också försökt Sytem återställa i felsäkert läge men alltid får samma meddelande. Ingenting verkar fungera. Jag hoppas att någon kan berätta hur man får Sytem åter börja arbeta igen. Tack alla Frank |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| __________________ Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Command Prompt Window - sfc / scannow De åtgärder som det hänvisas till ovan verkar ha renoverat den försvunna ikoner till facket för min situation. Samma åtgärder som rekommenderas i ett annat forum för Systemåterställning meddelande som du har noterat. Det hänvisas till forumet inte rapport om resultaten av denna åtgärd. Mitt Win XP Home belastning är en OEM-version. Den XP-skivan inte behövdes. Efter genomförandet av SFC kommando, en ny start utfördes. Systemfältet befolkades med förväntade ikoner, även den "felande" ikoner. Följande länkar bidrar till ett förslag från philthomas. Den beskriver kommandoläget miljö felsäkert läge för att köra Systemåterställning. http://support.microsoft.com/kb/304449/en-us |
|
| |||
| |||
| Tack för råd killar. Jag har försökt Microsoft fixar och jag fortfarande får samma meddelande, så jag kan inte komma längre. Jag har försökt scannow och det säger jag behöver den ursprungliga XP CD för filer som ska kopieras. Jag har OEM CD men jag har sedan uppgraderat till Service Pack 2 så CD kommer inte att fungera. Jag måste se om jag kan få tag på en XP SP2 CD och försök igen. Om det inte fungerar vet jag inte var du ska leta nästa. Övriga idéer mycket uppskattat Frank |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows Systemåterställning | Scopa | Windows-operativsystem | 1 | 7 oktober 2009 02:55 |
| Hjälp! Inte arbetsgrupp Efter Systemåterställning | scottfrp | General Software Chat | 12 | 4 maj 2009 11:57 |
| Hjälp snälla! Full System Restore | jro1384 | Windows-operativsystem | 2 | 11 januari 2009 05:56 |
| System Restore / system för återvinning | ct122592 | Windows-operativsystem | 1 | 2 januari 2008 18:49 |
| Hjälp! Förstå Systemåterställning | max_151 | Windows-operativsystem | 2 | 21 juni 2007 14:10 |
| Thread Tools | |
| |