mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Tri-Boot XP, Vista, Win7 brug for råd ..

Reply

Thread Tools
Old 18. april 2009, 10:29
Donor-Gruppen

Default Tri-Boot XP, Vista, Win7 brug for råd ..

Ok, Win7 vil komme i et par måneder, for nu er jeg bare vil have XP og Vista, på separate partitioner på en 250 GB HDD

Jeg vil 60 GB for XP, og resten til Vista.

Når jeg får Windows 7, vil det være på en separat harddisk.

Fungerer det? Opstart fra 2 partitioner på et drev og fra et andet drev?

Og hvilken rækkefølge skal jeg installere XP og Vista i, under hensyntagen XP's mindre? Eller det gør ingen odds på alle?

XP vil være 32-bit og Vista 64-bit.

Jeg har også en 1 TB HDD, at jeg vil bruge lige til lagring af data, men dens utildelte og jeg ved ikke, hvordan man kan ændre den til fri plads?

Thanks, sorry for at være en noob på dette, men jeg har aldrig bygget en PC før, og har aldrig haft friske nye drev ..

Thanks, Ollie.

Mit system: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Bundkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Hukommelse:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (r):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Lydkort:
Harddisk (e):
Seagate HDBarracuda 1x 1 TB 1x 250 GB
Optisk drev (r):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Sag / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Køling:
Stock
Network / Internet:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 18. april 2009, 12:44
Donor-Gruppen

Ok, jeg læste Sociale's klæbrig, og Vista er nu installere på 172.9gb primære partition, mens 60 til XP, men hvordan kan jeg så gøre det primære også? Så XP kan installere ..

Også jeg stadig brug for at vide, hvordan man kan gøre mine data drev ledig plads i stedet for utildelte?
Old 18. april 2009, 13:18
Donor-Gruppen

Jeg har ingen idé om, hvorfor du gerne vil starte Vista overvejer 7 er blot en bedre version af Vista.

Bare dual boot-7 og XP.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 19. april 2009, 02:13
Donor-Gruppen

Hvorfor betyder ikke noget, alle så meget, jeg har flere årsager, og jeg spørger, om nogen kan give råd om, hvordan man bedst kan gøre det, i stedet for at fortælle mig ikke til.
Old 19. april 2009, 05:07
Donor-Gruppen

I så fald ville jeg have installeret XP først, derefter Vista så det ville afhente XP og gøre Vista opstartsindlæseren, derefter 7. Som det vil være en smerte i røven, indtil du får 7 for at fastsætte opstartsindlæseren.

Ligeledes bør du aldrig nogensinde gøre opdelingsanordninger efter installere, men du skal bruge 4 partitioner, skal du ikke bekymre dig om "primær" eller hvad skønt. Bare afsætte nok for hver OS derefter fordeler resten som en særskilt partition.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "
Old 19. april 2009, 12:21
Donor-Gruppen

Undskyld, jeg allerede er installeret Vista ..

Så skal jeg installere VistaBootPro og derefter XP?

Eller bare genstarte og installere XP uden VBP? Da jeg hørte det ikke var nødvendigt, så jeg kan ikke rigtig forstå, hvorfor du gerne bruge det?
Old 19. april 2009, 16:27
Donor-Gruppen

Hvad vil ske, er, når du installerer XP, vil det nok ikke afhente Vista installeret, fordi de bruger helt forskellige bootloaders. Den Vista opstartsindlæseren er "bagud-kompatibel" mens XP en er det ikke. Så når du installerer XP, vil du ikke være i stand til at starte op i Vista. Men hvis du installerer 7 sidste, de 7 opstartsindlæseren (hvilket er det samme som Vista's) vil finde både Oss samt selv (selvfølgelig), og du vil blive bøde.

Så bare ikke forvente at kunne starte op i Vista, før du installerer 7. Må ikke genere med Vistabootpro medmindre det er en big deal.
Old 20. april 2009, 08:21
Donor-Gruppen

Ok tak, Vista installeres ikke virkede alligevel, samme fejl som før ekspanderende filer ikke komme forbi 0% derefter fejl popper op siger mangler eller er beskadiget filer.

Så jeg har installeret XP på den partition, hvor jeg vil Vista såvel som den anden, i håb om, at opgraderingen kan arbejde - ikke.

Jeg er nu tænker mit dvd-drev kan problemet så det er temmelig gammel (IDE!!) Så det kan ikke støtte installere (jeg har hørt om, at dette er et problem for nogle mennesker ..

Men jeg håber på at købe et HD DVD-drev hurtigt, som vil naturligvis være af nyere dato, og jeg tror den ene kiggede jeg på haft en "Vista Certified" eller noget lignende mærke, så det burde virke.

En anden ting, kan jeg ændre navnet på den OS på boot-skærmen? Eller skal jeg bruge VBP, eller et tilsvarende program til at gøre det muligt for mig at gøre dette?

Thanks, Ollie.
Old 20. april 2009, 14:07
Donor-Gruppen

Du kan ændre navnet blot redigerer Boot.ini manuelt, hvis du vil.
Old 20. april 2009, 14:16
Donor-Gruppen

Ok, vil gøre. Men jeg er nødt til at vente på nye drev unfortuantly nu alligevel ..

Fordi jeg har fået x86 og x64 versioner af XP er installeret, men hverken på volumen (fordi Vista vil derhen, hvor jeg kan i sidste ende installere det)

Så det forekommer nu ikke give mig en mulighed for at starte x86, og netop støvler lige ind i XP Pro x64 ..

Kinda irriterende, men jeg gætte, når jeg installerer Vista startindlæseren skal afhente begge versioner?

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.