mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows besturingssystemen

Register

Tri-Boot XP, Vista, Win7 advies nodig ..

Reply

Thread Tools
Old 18 apr 2009, 10:29
Donor Groep

Ok, Win7 zal komen in een paar maanden, voor nu wil ik alleen maar willen hebben XP en Vista, op aparte partities op een 250GB HDD

Ik wil 60 GB voor XP, en de rest voor Vista.

Als ik Windows 7, wordt op een aparte harde schijf.

Werkt dit? Booten van 2 partities op een station en vanaf een andere schijf?

En welke volgorde moet ik installeer XP en Vista in, rekening houdend met XP is kleiner? Of is zij maken geen kans op alle?

XP 32-bits en Vista 64-bit.

Ik heb ook een 1 TB HDD, die ik wil gebruiken net voor het opslaan van gegevens, maar zijn niet toegewezen en ik weet niet hoe dat te veranderen om vrije ruimte?

Thanks, sorry voor een noob op dit, maar ik heb nog nooit een computer gebouwd voor, en hebben nog nooit verse nieuwe stations ..

Bedankt, Ollie.
Old 18 apr 2009, 12:44
Donor Groep

Ok, ik lees Sociaal's plakkerig, en Vista is nu geïnstalleerd op de primaire partitie 172.9gb, waarbij 60 voor XP, maar hoe kan ik dan ook maken dat de primaire? Dus dat XP kunt installeren ..

Ook ik toch moeten weten hoe je mijn data schijf vrije ruimte in plaats van niet-toegewezen?
Old 18 apr 2009, 13:18
Donor Groep

Ik heb geen idee waarom je wilt opstarten Vista overweegt 7 is gewoon een betere versie van Vista.

Net dual-boot-7 en XP.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 +620 W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 19 apr 2009, 02:13
Donor Groep

Waarom niet zo heel veel, ik heb een aantal redenen, en ik ben gevraagd eventueel kan adviseren over de beste manier om dit te doen, dan vertel me niet te doen.
Old 19 apr 2009, 05:07
Donor Groep

In dat geval zou ik XP geïnstalleerd, dan Vista dus het zou halen de XP en doe de Vista bootloader, dan 7. Zoals het gaat om een pijn in de kont tot je 7 tot het vaststellen van de bootloader.

Ook moet je nooit doen partitionerings na installeren, maar moet je 4 partities, maak je geen zorgen over 'primaire' of wat dan ook wel. Net genoeg toewijzen voor elke OS vervolgens de rest als een afzonderlijke partitie.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "
Old 19 apr 2009, 12:21
Donor Groep

Sorry, ik reeds geïnstalleerde Vista ..

Dus moet ik installeren VistaBootPro, en dan XP?

Of gewoon opnieuw opstarten en installeren XP zonder de VBP? Omdat ik hoorde het niet nodig was, dus ik begrijp niet echt waarom zou je het gebruiken?
Old 19 apr 2009, 16:27
Donor Groep

Wat zal er gebeuren als je XP installeert, is het dat waarschijnlijk niet zal halen de Vista te installeren, omdat ze gebruik maken van compleet verschillende bootloaders. Het Vista bootloader is "backwards-compatible ', terwijl de XP is het niet. Dus als je XP installeert, zult u niet kunnen opstarten in Vista. Maar als u de laatste 7, de 7 bootloader (die hetzelfde is als Vista's) vindt beide OS'en evenals zelf (uiteraard) en je zult goed.

Dus gewoon niet te kunnen opstarten in Vista voor de installatie 7. Geen moeite met Vistabootpro tenzij dat is een grote deal.
Old 20 apr 2009, 08:21
Donor Groep

Ok bedankt, Vista installeren werkte niet goed, dezelfde fouten als voorheen expanderende bestanden niet krijgen verleden 0% dan fout opduikt zeggen ontbrekende of beschadigde bestanden.

Dus ik XP geïnstalleerd op de partitie waar ik wil Vista evenals de andere, in de hoop dat opwaardering kan werken - hij niet.

Ik ben nu denken mijn DVD-station kan worden is de vraag, het is heel oud (IDE!) Kunnen dus geen ondersteuning voor het installeren (Ik heb gehoord dat dit een probleem voor sommige mensen ..

Maar ik hoop voor de aanschaf van een HD DVD drive snel, dat zal natuurlijk meer recente, en ik denk dat de een keek ik naar een 'Vista Certified' of iets dergelijks label, dus het zou moeten werken.

Een ander ding, kan ik de naam van het OS op de boot scherm? Of moet ik VBP, of een gelijkwaardig programma om me om dit te doen?

Bedankt, Ollie.
Old 20 apr 2009, 14:07
Donor Groep

U kunt de naam gewoon bewerken Boot.ini handmatig als je wilt.
Old 20 apr 2009, 14:16
Donor Groep

Ok, zal doen. Maar ik moet wachten op nieuw station unfortuantly nu toch ..

Want ik heb x86 en x64-versies van XP geïnstalleerd, maar niet op het systeem volume (want Vista zal gaan als ik kan uiteindelijk installeren)

Dus lijkt het nu niet geef me een optie bij het opstarten van de x86, laarzen en slechts rechtstreeks in XP PRO x64 ..

Beetje vervelend, maar ik denk dat als ik de installatie van Vista bootloader moeten halen beide versies?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.