![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ok, Win7 kommer i noen måneder, for nå er jeg bare vil ha XP og Vista, på separate partisjoner på en 250GB HDD Jeg vil ha 60 GB for XP, og resten for Vista. Når jeg får Windows 7, vil det være på en egen HDD. Virker dette? Oppstart fra 2 partisjoner på en stasjon og fra en annen stasjon? Og hvilken rekkefølge skal jeg installere XP og Vista i, uten å glemme XP er mindre? Eller gjør det ikke sjanser i det hele tatt? XP vil være 32-bit og Vista 64-bit. Jeg har også en 1TB HDD, som jeg vil bruke bare for lagring av data, men den ledige og jeg vet ikke hvordan du kan endre det til å frigjøre plass? Takk, beklager for å være en noob på dette, men jeg har aldri bygd en PC før, og har aldri hatt friske nye stasjoner .. Takk, Ollie.
|
| |||
| |||
| Ok, jeg leste sosiale står fast, og Vista er nå installert på 172.9gb primærpartisjonen, forlater 60 for XP, men hvordan kan jeg da gjøre primærkundens også? Slik at XP kan installere .. Også jeg må vite hvordan du gjør mine data stasjon ledig plass i stedet for ledig?
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg aner ikke hvorfor du vil boot Vista vurderer 7 er bare en bedre versjon av Vista. Bare dobbeltsystemoppstart 7 og XP.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Hvorfor er ikke alle så mye, jeg har flere årsaker, og jeg spør om noen kan gi råd om hvordan man best kan gjøre det, heller enn å fortelle meg ikke.
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| I så fall ville jeg har installert XP først, og deretter Vista så det skulle plukke opp XP og gjøre Vista bootloader, deretter 7. Som det vil være vondt i ræva til du får 7 for å løse bootloader. Dessuten bør du aldri noensinne gjøre partisjonering etter installere, men du trenger 4 partisjoner, ikke bry deg om "primær" eller noe om. Bare bevilger nok for hvert OS deretter fordele resten som en egen partisjon.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
Beklager, jeg allerede installert Vista ..Så skal jeg installere VistaBootPro og XP? Eller bare reboot og installere XP uten VBP? Fordi jeg hørte det ikke var nødvendig, så jeg forstår ikke helt hvorfor du vil bruke det?
|
| |||
| |||
| Hva vil skje når du installerer XP, er det sannsynligvis ikke vil plukke opp Vista installere, fordi de bruker helt ulike bootloaders. Det Vista bootloader er bakover-kompatibel "mens XP-en ikke er det. Så når du installerer XP, vil du ikke kunne støvel i Vista. Men hvis du installerer 7 sist, de 7 bootloader (som er det samme som Vista's) finner både Oss samt selv (selvsagt) og du blir fin. Så ikke forvent å kunne støvel i Vista før du installerer 7. Ikke bry deg med Vistabootpro med mindre det er en stor avtale.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| Ok takk, Vista installerer ikke fungerte likevel, samme feilen som før utvidelsen filene ikke komme forbi 0% da feilen dukker opp si mangler eller er skadet filer. Så jeg installerte XP på partisjon der jeg ønsker Vista så vel som de andre, i håp om at oppgraderingen kan fungere - det gjorde det ikke. Nå er jeg tenke meg DVD-stasjonen kan være problemet så det er ganske gamle (IDE!) Så kan ikke støtte installere (Jeg har hørt om dette blir en sak for noen folk .. Men jeg håper å kjøpe en HD DVD-stasjonen snart som vil åpenbart være mer senere, og jeg tror den jeg så på hadde en "Vista Certified" eller noe lignende etiketten, så det bør fungere. En annen ting, kan jeg endre navnet på operativsystemet på boot skjermen? Eller trenger jeg VBP eller tilsvarende program for å aktivere meg å gjøre dette? Takk, Ollie.
|
| |||
| |||
| Du kan endre navnet bare redigere boot.ini manuelt hvis du vil.
|
| |||
| |||
| Ok, skal gjøre. Men jeg har å vente på nye stasjonen unfortuantly nå anyway .. Fordi jeg har x86 og x64-versjoner av XP installert, men verken på systemet volum (fordi Vista går det når jeg kan eventuelt installere det) Så det ser ut til nå ikke gi meg en mulighet til å starte x86 og bare støvler rett inn XP Pro x64 .. Ganske irriterende, men jeg gjette når jeg installerer Vista oppstartslastingen skulle plukke opp begge versjonene?
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Ingen Win7 oppgradere til XP? | evilfantasy | Windows-operativsystemer | 6 | 2 februar 2009 14:47 |
| XP + Vista. Speed opp boot! | Razer | Windows-operativsystemer | 5 | 28 desember 2008 02:48 |
| Hvordan boot Linux på Vista? | pest79456 | Linux og alternative OS | 8 | 1 juli 2008 10:55 |
| Speed Up Boot på Vista! | KanoakaVirus | Windows-operativsystemer | 8 | 31 mai 2008 17:57 |
| Vista mislykkes å starte opp (igjen) | Spencer2004 | Windows-operativsystemer | 9 | 5 desember 2007 01:02 |
| Thread Tools | |
| |