mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Problemer med å installere Vista

Reply

Thread Tools
Old 30 juni 2009, 10:10
Medlem Group

Default Problemer med å installere Vista

Har venner PC å fikse. Harddisk synes å ha gått magen opp. Kan ikke lese fullstendig, klikker osv.
Har ny harddisk og prøvde å installere Vista fra maske utvinning CD gir ulike resultat.

Installer går bra inntil omstart. BIOS gir alternativet "ESC for å starte opp", men gjør det bare tar meg runden igjen med den forrige installasjonen av vista flyttes for å gi den neste installere.

Trykke ESC for å støvel gir et DOS-kommandoen til å trykke en tast for å starte fra CD. Dette ber en reinstallering. Prøver anythign andre nettopp resultater i DOS disk lesefeil.

Jeg er ikke uerfaren i installere drift systemer. Jeg har forsøkt settign BIOS tilbake for å starte opp fra harddisken som maske anbefaler at disken ikke er nødvendig for resten av installasjonen.

Samme resultat.

Den nye harddisken er partisjonert med GB primære aktiv partisjon for systemet og resten (400GB eller så) en logisk partisjon for data.

Jeg tilsvarende på maske forum men dette er smertelig trege som poster kan ikke leses før moderator har lov dem og de ikke kommer opp med mye.

BTW er det bare 1GB RAM så det er ikke det "Vista ikke installere med 2GB RAM eller over problemet.
Kan noen gi meg noen tips? Jeg har søkt på nettet men har ikke funnet mye men kanskje jeg søker på feil ting.
Old 30 juni 2009, 14:18
Donor Group

Er du sikker på at gjenopprettingskonsollen disk du har faktisk comtains Windows? ..... mange Recovery disker bare inneholde et verktøy for å få tilgang til og gjenopprette fra en skjult partisjon på HDD, som inneholder et originalt bilde av OS på Factory installere.

Hvis dette er tilfelle, vil Recovery Doisk er ingen god mer ......... trenger du en Windows installasjonsdiskett, som den nye stasjonen vil ikke ha den skjulte partisjonen.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 30 juni 2009, 14:36
Medlem Group

Jeg fortalte av leverandøren og dokumentasjonen bekrefter dette, at utvinning disken inneholder en full versjon av Windows. Jeg vil snakke med dem igjen skjønt.
Old 1 juli 2009, 00:59
Donor Group

bare utforske disken og se hva som er på det
Old 1 juli 2009, 14:25
Medlem Group

Maske har bekreftet igjen at ingenting annet er nødvendig for å installere andre enn disk. Ingen tilgang til harddisken utvinning partisjon kreves. Det er en frittstående installasjonsdiskett.

Allerede hadde tatt en titt på disken, og så langt jeg kan se det ser ut som den har de nødvendige filene althoug det åpenbart ikke ser ut filene på en full retail OEM disk som er hva jeg brukte til å installere fra.
Old 1 juli 2009, 14:35
Donor Group

Recovery disker kan ofte være en Pia ..... kan det være verdt å lage en kopi av disken, bare i tilfelle den optiske stasjonen har lest problemer. Og hvis disken er skadet / uleselig, vil dette vises når du tar en kopi.
Old 1 juli 2009, 14:38
Medlem Group

Pia ....?
Old 1 juli 2009, 14:39
Donor Group

Smerter i Ar $ e
Old 1 juli 2009, 15:11
Medlem Group

Du kan si det igjen. Min første PC kom fra maske og innenfor ukene jeg hadde ro installere operativsystemet på nytt. Første gang jeg prøvde, gjennervervelsen disken ikke virket, og de foreslo jeg returnere Maskinen til dem. Jeg hadde ikke bry og kjøpte min egen kopi av Windows. Maske var patetisk.

8 år senere, venn kjøper en maske PC. Recovery disk fungerer ikke!

Noen ting i livet aldri endres.
Old 2 juli 2009, 13:22
Medlem Group

Seier 7 installere samme resultat, så det er ikke maske installasjons-CDen. Kan det være hardware relatert.

Kanskje det gamle tastatur komme i veien ....? Noe morsomt som skjer med tastaturet lyser. Bare la merke til at selv når maskinen slås av to lysene skal være på. Noe jeg ikke har sett før. Am skal plugge i mitt andre tastatur og en kablet mus for å se om det blir meg overalt.

Am Barking helt opp feil tre ...?
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Reinstallere XP lolli_pop Windows-operativsystemer 2 13 januar 2009 16:20
Installere Windows fra disk mpenney Windows-operativsystemer 5 11. sep 2008 13:52
Windows XP installerer PyroTails Windows-operativsystemer 7 11. sep 2008 00:05
Installere windows colorblind Windows-operativsystemer 5 10nde sep 2008 22:35
Installere Windows XP mxmad32 Windows-operativsystemer 9 14nde sep 2007 14:54
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.