![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla. Jag har detta problem med en ganska gammal dator (IBM Netvista 6578), i den då försöker installera Windows XP, det brukar starta från CD. Som jag tycker är lite underligt eftersom Ove installerade XP på datorn innan . BIOS är mycket begränsad i boot order, som antingen är "prova lokala enheter första" eller "prova lokala enheter sedan nätverket". Några idéer? |
|
| |||
| |||
| Du kan starta från en diskett, sedan kör XP installeraren på CD.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Är diskettenheten är borked. Finns det några andra alternativ? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Är CD definitivt fungerar? ... Har du provat den på en annan box?
| |||
| |||
| Du behöver faktiskt inte behöver starta från en cd för att installera. Bara kopiera alla cd innehållet (inklusive dolda filer) på din hårddisk och kör installationsprogrammet. Detta kommer inte att tillåta dig att formatera ändå. Alternativt köpa en ny diskettenhet, de är mycket billiga och lätta att montera. Bara ta bort 2 kontakter från nuvarande ett och stoppa in dem i det nya med det gäller öppen och du behöver inte ens få plats!
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| CD definitivt fungerar eftersom jag har använt det innan på samma dator. Mycket märkligt att något skulle gå snett i ett par månader. |