mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Mycket långsamt, skränande förstå varför

Reply

Thread Tools
Old 28 maj 2009, 16:23
New Member Group

Default Mycket långsamt, skränande förstå varför

ok, men jag är lite över ett år gammal, ändå ska köra mycket snabbare än vad det är. Jag byggde den för att kunna köra Häxkungens (tidigare, mycket bra), och den bör kunna eftersom den överskrider rekommenderade systemkrav. Häxkungens är inte ett av mina favoritspel, så thats inte vad im frustrerad med, jag ville bara ge ett perspektiv på vad min rigg borde göra. även äldre spel såsom Battlefield 2 och företaget hjältar (i synnerhet) tar evighet att ladda upp. inte bara detta, men systemstart tar mycket längre tid än det borde (trots att endast omkring 6 väldigt lätt program på Start-listan). Jag har försökt uppdatera drivrutiner, hantera Windows Services Jag rutin defrag veckan.

Vista Ultimate 64
AMD 64 athlonx2 6000 +
4GB DDR2
ATI Radeon 2900XT HD 1GB
Maxtor SATA något eller annan 7200rpm 3Gb / s

McAfee kommer upp ren samt spybot.
programmen på boot är McAfee, Realtek audio, spybot, fönster (inte Internet) Explorer

Jag är inte använder Aero eller särskild teman effekter är avstängd. ccleaner didnt verkar göra mycket. Windows-tjänster som inte gör någonting för mig redan funktionshindrade

tack
Old 29 maj 2009, 03:01
Givargruppen

Default Mycket långsamt, skränande förstå varför

Det var ursprungligen uppskattade att Vista skulle behöva formatera och installera minst en gång om året,

och jag måste erkänna efter cirka ett år min gamla Vista PC började sakta upp, jag bara installeras när jag gått i på min mamma, det är mycket snabbare nu än den var säker.

Så du skulle kunna ha detta i åtanke om allt annat misslyckas.

Men mitt största bekymmer är att du inte nämna ett märke av RAM? Om detta beror på det allmänna, det kan mycket väl vara problemet, byggd billigt och inte byggd för att hålla.

2GB DDR2-minnen är så billiga nu, som kan vara värt det.

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Slow Ny dator .. Blev av med Windows System Suite en vecka sedan och fortfarande långsamt. bryan123 Virus, spionprogram och säkerhet 1 25 augusti 2009 10:40
Random kraschar, kanske Userinit.exe, enkelt inte på de problem Anders Virus, spionprogram och säkerhet 12 19 maj 2009 17:03
Maskinvaruproblem, måste ta reda på vad som är orsaken. Paulo1344 General Hardware Chat 2 10 december 2008 16:32
Eventuella en möjlighet att siffran här programvaran problem? SgtBillcoJD General Software Chat 1 30 januari 2008 13:48
Kan inte räkna ut hur ... bloodoath6136 Drives & Removable Media 3 23 januari 2008 06:23
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.