![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hei, kan noen vennligst hjelpe. Nylig har jeg fått meldinger på skjermen sier Virtuelt minne lav. Jeg har aldri hatt dem tidligere. Min PC er noen år gammelt, men det er en Pentium 4 2,8 så fremdeles ganske rask. Jeg har fått 512meg minne som er ok i fortiden. Nylig måtte jeg ha nytt hovedkort, men ikke tror det ville vært å gjøre med det. Vil det være at 512meg nå får nær merke når du kjører to programmer samtidig. Denne meldingen kom opp da jeg hadde tre forskjellige ting som kjører samtidig. Håper noen kan hjelpe. Takk Utebod.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Virtuelt minne har ingenting å gjøre med selve RAM.
Virtuelt minne er harddiskplass brukes som RAM, alt du trenger å gjøre er å forstørre tillatt størrelse harddiskplass som skal brukes til virtuelt minne. Windows XP 1.Click Start, Høyreklikk Min datamaskinOg deretter Egenskaper. 2.In den Systemegenskaper dialogboksen, klikker du Avansert tab. 3.In den Ytelse ruten klikker Innstillinger. 4.In den Ytelse Valg dialogboksen, klikker du Avansert tab. 5.In den Virtuelt minne ruten klikker Endring. 6.Change den Opprinnelig størrelse verdien og Maksimumsstørrelsen verdien til en høyere verdi, klikker du Still innOg deretter OK. 7.Click OK for å lukke Ytelse Valg dialogboksen, og klikk OK for å lukke Systemegenskaper dialogboksen. Min System: Hybr! D
|
|
|
|||
|
|||
|
Hei, takk for svaret. Jeg har sett på det du sa, og det sier jeg allerede bruker den maksimale minne. Det sier maksimalt 766, og at jeg bruker 768. Jeg har aldri endret denne innstillingen før så dont vite om det er sett fra harddisken, eller hvis det er satt på nye hovedkort.
|
|
|
|||
|
|||
|
Det er maks 4096. Så opp den litt.
Hvis det ikke går høyere harddisken din kan være fullt så fjerne noen gamle filer / programmer / spill som du ikke lenger bruker. |
|
|
|||
|
|||
|
Du kan også angi windoze å administrere virtuelle minnet størrelse, men høres ut som du trenger mer RAM inn der.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
eller flere GB .. eller MB
![]()