![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, kan någon vänligen hjälp. Nyligen har jag fått meddelanden på skärmen säga virtuellt minne låg. Jag har aldrig haft dem i det förflutna. Min dator är ett par år gammal men det är en Pentium 4 2.8 så fortfarande ganska snabbt. Jag har 512meg minne som har varit ok i det förflutna. Nyligen var jag tvungen att ha nya moderkort men dont tycker att det vore att göra med det. Skulle det vara så att 512meg är nu nära till märket när man kör några program samtidigt. Detta meddelande kom upp när jag hade tre olika saker igång samtidigt. Hoppas någon kan hjälpa. Tack skjulet. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Virtuellt minne har ingenting att göra med faktiska RAM.
Virtuellt minne är hårddiskutrymme används som RAM-minne, allt du behöver göra är att förstora den tillåtna storleken på hårddiskutrymme som används för virtuellt minne. Windows XP 1.Click StartHögerklicka på Min datorOch klicka sedan på Egenskaper. 2.In den Systemegenskaper dialogrutan klickar du på Avancerad tab. 3.In den Uppträdande Klicka på Inställningar. 4.In den Prestanda Val dialogrutan klickar du på Avancerad tab. 5.In den Virtuellt minne Klicka på Ändra. 6.Change den Ursprunglig storlek värde och Maximal storlek värdet till ett högre värde, klicka AngeOch klicka sedan på OK. 7.Click OK att stänga Prestanda Val dialogrutan och klicka sedan på OK att stänga Systemegenskaper dialogrutan. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Hej, tack för svaret. Jag har tittat på vad du sagt och det står jag redan använder den maximala mängd minne. Det står högst 766 och att jag använder 768. Jag har aldrig ändrat den här inställningen innan så vet inte om den är inställd från hårddisken eller om det är inställt på det nya moderkortet. |
|
| |||
| |||
| Max är 4096. Så upp det lite. Om den inte går högre hårddisken kan vara full så ta bort några gamla filer / program / spel som du inte längre använder. |
|
| |||
| |||
| Du kan också ställa windoze att hantera virtuellt minne storlek, men låter som du behöver mer RAM-minne i det.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| eller flera GB .. eller MB ![]()