mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Virtuellt minne problem

Reply

Thread Tools
Old 19 august 2007, 10:30
New Member Group

Default Virtuellt minne problem

Jag är en total nybörjare (med andra ord ingen techno prata kommer förstås) arbetar på ett syfte byggdes, grundläggande dator.
Jag har konstant virtuellt minne varningar poppar upp på datorn och kan inte arbeta mer än internet på en gång med högst ett par fönster igång samtidigt.
Jag använder AOL och har nyligen gått trådlöst med en Netgear trådlös router modem fält sak.
Jag har 24,32 GB ledigt utrymme från en total kapacitet på 38,15 GB. Jag gjorde en check på datorn och den sa att jag har 256 MB minne. Den virtuella minnet inställning sidan har fastställts till högst 382 genom att följa instruktionerna på Microsoft hjälp.
Jag använder Windows XP
Kan amy ett erbjudande mig råd om hur du kan få min dator med effektivt igen. Jag har tagit med all den information som jag tror kan vara relevant men i själva verket har ingen aning om så är glad att kunna besvara alla frågor för att få denna sortering.
All hjälp och input välkomna
Tack
Anja
Old 19 august 2007, 10:48
Moderator-gruppen

Du behöver mer minne skulle jag vilja säga, 256 MB minne på XP är ett absolut minimum

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 19 august 2007, 10:51
New Member Group

hur får jag mer minne? Jag vet att det finns olika typer av minne (eller åtminstone tror jag det är), vad gör jag, hur mycket kostar det osv
Old 19 august 2007, 11:08
Moderator-gruppen

Ladda ner CPU-Z från HÄR som kommer att berätta vilken typ av minne du har, när vi reda på att vi kan avgöra resten

Old 19 august 2007, 11:39
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av SocialWarfare View Post
Ladda ner CPU-Z från HÄR som kommer att berätta vilken typ av minne du har, när vi reda på att vi kan avgöra resten
OK, det står att 256 MBytes SDRAM, är det någon annan information som behövs från CPU-Z ladda ner?
Old 19 august 2007, 11:59
New Member Group

Jag har 256 MB av SDRAM
Är det någon annan information som behövs?
Old 20 august 2007, 06:35
Administrator Group

Va?

Virtuellt minne är bara en inställning i XP, finns det ingen anledning att köpa någonting.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 august 2007, 07:58
Givargruppen

Din dator använder virtuellt minne (sidan filen på hårddisken) eftersom du har en sådan liten del av systemets minne (256 MB).
Så antingen köpa mer systemminne eller öka storleken på sidan file.From ditt inlägg ser det ut som om du redan har ökat storleken på sidan filen till den rekommenderade storlek och du fortfarande få nagged om att inte ha tillräckligt för att köpa fler system minnet är bra advice.You naturligtvis kan öka storleken på sidan ärende vidare men om du vill ha bättre prestanda köpa mer system memory, 256MB är ganska låg en annan 256MB wouldnt bli för dyrt.

Mitt System: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Minne:
4x2GB OCZ platina PC8500
Grafikkort (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Ljudkort:
Ombord HDA
Hårddisk (s):
Några lol 1650GB totalt
Optisk enhet (er):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Mål / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Kylning:
Tuniq Tower 120
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 31 august 2007, 13:09
Ledamot Gruppen

Jag föreslår att du kan lägga 1 gb eller åtminstone 512 MB för ur RAM bt u behöver KNW wat är den versionen är det 100 eller 133 (mestadels nya datorer använder 133) och en sak att försöka kontrollera ur Aktivitetshanteraren Wen u känner datorn ligger och gå till fliken performance.see om ur begå avgiften är större än ur fysiskt minne. Om ja än u bör öka ur RAM.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.