![]() |
|
| |||
| |||
| Jag är en total nybörjare (med andra ord ingen techno prata kommer förstås) arbetar på ett syfte byggdes, grundläggande dator. Jag har konstant virtuellt minne varningar poppar upp på datorn och kan inte arbeta mer än internet på en gång med högst ett par fönster igång samtidigt. Jag använder AOL och har nyligen gått trådlöst med en Netgear trådlös router modem fält sak. Jag har 24,32 GB ledigt utrymme från en total kapacitet på 38,15 GB. Jag gjorde en check på datorn och den sa att jag har 256 MB minne. Den virtuella minnet inställning sidan har fastställts till högst 382 genom att följa instruktionerna på Microsoft hjälp. Jag använder Windows XP Kan amy ett erbjudande mig råd om hur du kan få min dator med effektivt igen. Jag har tagit med all den information som jag tror kan vara relevant men i själva verket har ingen aning om så är glad att kunna besvara alla frågor för att få denna sortering. All hjälp och input välkomna Tack Anja |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du behöver mer minne skulle jag vilja säga, 256 MB minne på XP är ett absolut minimum
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| hur får jag mer minne? Jag vet att det finns olika typer av minne (eller åtminstone tror jag det är), vad gör jag, hur mycket kostar det osv |
|
| |||
| |||
| Ladda ner CPU-Z från HÄR som kommer att berätta vilken typ av minne du har, när vi reda på att vi kan avgöra resten
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har 256 MB av SDRAM Är det någon annan information som behövs? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Va?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Din dator använder virtuellt minne (sidan filen på hårddisken) eftersom du har en sådan liten del av systemets minne (256 MB).
Så antingen köpa mer systemminne eller öka storleken på sidan file.From ditt inlägg ser det ut som om du redan har ökat storleken på sidan filen till den rekommenderade storlek och du fortfarande få nagged om att inte ha tillräckligt för att köpa fler system minnet är bra advice.You naturligtvis kan öka storleken på sidan ärende vidare men om du vill ha bättre prestanda köpa mer system memory, 256MB är ganska låg en annan 256MB wouldnt bli för dyrt. Mitt System: Krlll
|
|
| |||
| |||
| Jag föreslår att du kan lägga 1 gb eller åtminstone 512 MB för ur RAM bt u behöver KNW wat är den versionen är det 100 eller 133 (mestadels nya datorer använder 133) och en sak att försöka kontrollera ur Aktivitetshanteraren Wen u känner datorn ligger och gå till fliken performance.see om ur begå avgiften är större än ur fysiskt minne. Om ja än u bör öka ur RAM. |