mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Virtuellt minne problem

Reply

Thread Tools
Old 19 august 2007, 10:30
New Member Group

Default Virtuellt minne problem

Jag är en total nybörjare (med andra ord ingen techno prata kommer förstås) arbetar på ett syfte byggdes, grundläggande dator.
Jag har konstant virtuellt minne varningar poppar upp på datorn och kan inte arbeta mer än internet på en gång med högst ett par fönster igång samtidigt.
Jag använder AOL och har nyligen gått trådlöst med en Netgear trådlös router modem fält sak.
Jag har 24,32 GB ledigt utrymme från en total kapacitet på 38,15 GB. Jag gjorde en check på datorn och den sa att jag har 256 MB minne. Den virtuella minnet inställning sidan har fastställts till högst 382 genom att följa instruktionerna på Microsoft hjälp.
Jag använder Windows XP
Kan amy ett erbjudande mig råd om hur du kan få min dator med effektivt igen. Jag har tagit med all den information som jag tror kan vara relevant men i själva verket har ingen aning om så är glad att kunna besvara alla frågor för att få denna sortering.
All hjälp och input välkomna
Tack
Anja
Old 19 august 2007, 10:48
Moderator-gruppen

Du behöver mer minne skulle jag vilja säga, 256 MB minne på XP är ett absolut minimum

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 19 august 2007, 10:51
New Member Group

hur får jag mer minne? Jag vet att det finns olika typer av minne (eller åtminstone tror jag det är), vad gör jag, hur mycket kostar det osv
Old 19 august 2007, 11:08
Moderator-gruppen