mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Vista 64 - Explorer ikke svarer

Reply

Thread Tools
Old 29 December 2007, 16:46
Medlem Gruppen

Default Vista 64 - Explorer ikke svarer

Først hey alle, dette er mit første indlæg, og desværre ikke i den bedste af omstændigheder. Jeg har for nylig gjort denne computer ved hjælp af en ven, og installeret 64-bit version af Windows Vista Home Premium.

Ved første ting var fine, men efter lidt, mens jeg begyndte at opleve lockups, hvor mine ansøgninger ville fryse til enhver tid, 2-15 minutter, før du vender tilbage til det normale.

Mine specs er som følger:
AMD X2 6000 +
GeiL 2GB RAM @ 800 MHz
HANS ATI Radeon 3850 Pro
Windows Vista Home Premium (64 bit)

Jeg vil gerne have dette problem løst hurtigst muligt, da det forhindrer mig i at installere mine programmer etc som vinduer ikke er stabil længe nok til at få noget gjort.

Thanks for any help nogen kan give mig, og prøv at behandle mig som nogen, der ved meget lidt om computere - fordi jeg tror, jeg falder i denne kategori
Old 29 December 2007, 18:53
Medlem Gruppen

klikke på Start-> Kontrolpanel-> Administrative Tools-> vælg Logbog

lede efter fejl i de sidste 24 timer -> højreklik dem -> vælg 'Vis alle tilfælde «

kan du højreklikke hvert enkelt tilfælde og vælg begivenhed egenskaber -> burde give dig en idé om, hvad der forårsager det.

Hvis du ønsker at sende det Event ID = Det kan som regel fortælle dig præcis, hvad det er, og selv hvad du har brug for at ordne det i de fleste tilfælde

Du kan også gå til http://www.eventid.net og blot skrive i ID
Old 30. december 2007, 12:37
Medlem Gruppen

Event ID 1002 - Kilde: ansøgning hænge

Lyder om retten til mig.

Alle hjælpe meget værdsat!
Old 30 December 2007, 14:58
Medlem Gruppen

Jeg overvejer at købe en kopi af Windows XP nu faktisk ... dette problem er utroligt, og jeg er ikke rigtig finde en løsning. Før jeg købe xp jeg virkelig ønsker at sikre, at dette er et vista problem og ikke noget at gøre med min hardware.
Hvis du gutter kan hjælpe mig enten fastsætte vista eller hjælpe mig med at sikre, at det er en vista problem, jeg ville være meget taknemmelig. Jeg ønsker ikke at gå ud og bruge penge på XP kun at finde ud af, at det ikke virker ordentligt enten!

Thanks a lot:)
Old 30 December 2007, 17:59
Medlem Gruppen

Den grundlæggende løsning er sandsynligvis indsendt eller andet sted på disse fora, men jeg er ikke sikker på hvor som jeg netop har sluttet her, og jeg er ikke 100% kender. Jeg vil gerne have et kig og redigere her hvis den findes, eller måske nogen, der har eksisteret et stykke tid kan give et link. Den mest almindelige årsag er dårlig RAM, skal du forsøge at fjerne en stok og se, om problemet fortsætter, hvis det gør, erstatte denne stok, og fjern den anden stick. Du skal også køre Memtest (nogle defekt RAM kan passere memtest) Du bør også sikre, at alle dine drivere er up to date, jeg har set denne fejl fra gamle netværkskort drivere samt 3. part værktøjslinjer og BHO's (Browser Helper Objects).

eller

Du kan tjekke og se om dit system skabt en Minidump. Gå til C: \ Windows \ minidump.dmp -> uploade filen her for analyse ved hjælp af papirclips ikonet ovenover dette vindue. Så man kan hente og debug det at se, hvad der driver eller ansøgninger er årsag til fejl
Old 31 December 2007, 12:25
Medlem Gruppen

Hmm, der er interessant, en af mine venner foreslog kontrollere mine RAM også. Jeg håber, det er det problem, fordi det er let afhjælpes. Jeg vil køre en memtest og derefter forsøge at fjerne et modul.

Også i kontrolleres for en Minidump og der er ingen fil på C: \ Windows \ minidump.dmp
I C: \ Windows \ der er ingen "minidump.dmp", vil jeg antage, at der er en god ting.

Tak for svaret, jeg vil begynde at kontrollere min RAM.
Old 1 januar 2008, 05:50
Medlem Gruppen

Hmm jeg brudt med ram, prøver et par forskellige kombinationer, og jeg tror, at jeg fandt ud af hvad problemet var: Jeg havde mine ram moduler i den forkerte slots der forhindrede dem i at køre i dobbelt kanal mode!

Nu har jeg kun en lockup installere Crysis ... Jeg tror, det skal bare være disken eller noget
Old 1 januar 2008, 07:27
Donor-Gruppen

Ud af interesse, var der en særlig grund til, at du har installeret Vista 64bit? .... da det er velkendt, at have mange driver problemer, som faktisk har XP's 64bit version.

Medmindre du har særlige grunde til at bruge denne, den 32bit version ville være et meget sikrere og mere stabil løsning.

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 1 januar 2008, 07:29
Medlem Gruppen

Jeg var ikke bekendt med nogen komplikationer på det tidspunkt. Jeg har modtaget rådgivning om min nye bygge videre fra en anden computer forum, og var rettet mod 64-bit.
Old 1 januar 2008, 08:03
Donor-Gruppen

I så fald mit råd ville være at miste den 64bit version og installere 32bit en.

Du plejer fortryde det
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.