![]() |
|
| |||
| |||
| Først hei alle sammen, dette er mitt første innlegg, og dessverre ikke i de beste omstendigheter. Jeg har nylig gjort denne datamaskinen ved hjelp av en venn, og installerte 64 bits versjonen av Windows Vista Home Premium. Ved første tingene var fine, men etter en liten stund begynte jeg å oppleve lockups, hvor mine programmer ville fryse eventuelle lenge 2-15 minutter før du går tilbake til normal. Mine specs er som følger: AMD X2 6000 + GeiL 2GB ram @ 800mhz HIS ATI Radeon 3850 pro Windows Vista Home Premium (64 bit) Jeg ønsker å få dette problemet løses så snart som mulig, ettersom det hindrer meg i å installere mine programmer osv. som Windows er ikke stabilt lenge nok til å få noe gjort. Takk for hjelp alle kan gi meg, og prøv å behandle meg som en som vet svært lite om datamaskiner - fordi jeg tror jeg faller i denne kategorien |
|
| |||
| |||
| Klikk Start-> Kontrollpanel-> Administrative verktøy-> velg Hendelsesliste lete etter feil i siste 24 timer -> høyreklikk dem -> Velg "Vis alle forekomster ' kan du høyreklikke hver forekomst og velg hendelse Egenskaper -> bør gi deg en idé om hva som forårsaker den. Hvis du vil legge inn Event ID = Det kan vanligvis fortelle deg nøyaktig hva det er, og selv det du trenger å rette på det i de fleste tilfeller Du kan også gå til http://www.eventid.net og bare skrive inn ID |
|
| |||
| |||
| Hendelses-ID 1002 - Kilde: programmet henger Høres om rett til meg. Alle hjelper mye verdsatt! |
|
| |||
| |||
| Jeg vurderer å kjøpe en kopi av Windows XP nå egentlig ... dette problemet er utrolig, og jeg har egentlig ikke finne en løsning. Før jeg kjøpe xp Jeg vil forsikre deg om at dette er et vista problem og ikke noe å gjøre med min maskinvare. Hvis dere kan hjelpe meg enten fikse Vista eller hjelpe meg å sikre at det er et vista problem, ville jeg være svært takknemlig. Jeg ønsker ikke å gå ut og bruke penger på XP bare å finne ut det fungerer ikke heller! Tusen takk:) |
|
| |||
| |||
| Den grunnleggende løsningen er trolig lagt ut et sted på disse fora Men jeg er ikke sikker på hvor jeg nettopp har sluttet her, og jeg er ikke 100% kjent. Jeg tar en titt og redigere her hvis funnet, eller kanskje noen som har vært rundt en stund kan gi en kobling. Den vanligste årsaken er dårlig RAM, må du prøve å fjerne en pinne og se om problemet fortsetter, hvis den gjør det, erstatter som kjepp og fjerne de andre pinne. Du bør også løpe Memtest (noen feil RAM kan passere memtest) Du bør også sørge for at alle driverne er oppdaterte, jeg har sett denne feilen fra gamle nettverkskort drivere samt 3dje parts verktøylinjer og BHO's (Browser Helper Objects). eller Du kan kontrollere og se om systemet opprettet en Minidump. Gå til C: \ windows \ minidump.dmp -> laste opp filen her for analyse ved hjelp av bindersen ikonet ovenfor dette vinduet. Så noen kan laste ned og feilsøke det å se hva som driver eller programmer er årsaken til feilen |
|
| |||
| |||
| Hmm det er interessant, en venn av meg foreslo sjekke min RAM too. Jeg håper det er problematisk fordi det er lett remedied. Jeg vil kjøre en memtest og deretter kan du prøve å fjerne en modul. Også jeg sjekket for en Minidump og det er ingen fil på C: \ windows \ minidump.dmp I C: \ Windows \ det er ingen "minidump.dmp", vil jeg anta at en god ting. Takk for svaret, vil jeg begynne å sjekke min RAM. |
|
| |||
| |||
| Hmm jeg fiddled med ram, prøver noen forskjellige kombinasjoner og jeg tror jeg fant ut hva problemet var: Jeg hadde ram moduler i feil sporene som forhindrer dem fra å kjøre i dual kanal modus! Nå er jeg bare ha en lockup installerer Crysis ... Jeg tror det må være platen eller noe |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ut av interesse, var det en spesiell grunn til at du har installert Vista 64bit? .... som det er kjent for å ha mange driver spørsmål, som faktisk har XP's 64bit versjonen.
| |||
| |||
| Jeg var ikke klar over eventuelle komplikasjoner på den tiden. Jeg fikk råd om mitt nye bygge fra en annen datamaskin forum, og var rettet mot 64 bit. |
|
| |||
| |||
| I så fall mitt råd vil være å miste 64bit versjon og installere 32bit en. Du wont angre |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Firefox ikke svarer! | peanut | Nettlesere & FTP Clients | 0 | 11 juni 2009 19:12 |
| Vista Sier Display Driver sluttet å svare og er gjenopprettet | pete21 | Kabinetter & Skjermer | 3 | 20 mars 2009 13:00 |
| Vista Ikke Explorer Når du har startet | kapasa | Windows-operativsystemer | 5 | 20 februar 2009 06:41 |
| Explorer ikke svarer-Help. . | Spunked | Virus, spionprogrammer og sikkerhet | 5 | 3 okt 2008 11:53 |
| Har Vista kommer med Internet Explorer? | Compasky | Windows-operativsystemer | 5 | 16 januar 2008 04:14 |
| Thread Tools | |
| |