mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Vista 64 - Explorer inte svarar

Reply

Thread Tools
Old 29 december 2007, 16:46
Ledamot Gruppen

Default Vista 64 - Explorer inte svarar

Först hej alla, här är min första post och tyvärr inte i de bästa förhållanden. Jag har nyligen gjort den här datorn med hjälp av en vän, och installerat 64-bitars version av Windows Vista Home Premium.

Vid första sakerna var fina, men efter ett tag började jag uppleva låsningar, där min ansökan skulle frysa under en längre tid 2-15 minuter innan de återvänder till det normala.

Mina specs är följande:
AMD X2 6000 +
GeiL 2GB RAM @ 800MHz
HIS ATI Radeon 3850 pro
Windows Vista Home Premium (64 bit)

Jag skulle vilja få detta problem lösas så snart som möjligt eftersom det hindrar mig från att installera mina program etc som windows inte är stabil länge för att få någonting gjort.

Tack för all hjälp någon kan ge mig, och du prova att behandla mig som någon som vet mycket lite om datorer - eftersom jag tror att jag faller i denna kategori
Old 29 december 2007, 18:53
Ledamot Gruppen

klicka på Start-> Kontrollpanelen-> Administrationsverktyg-> välj Loggboken

leta efter fel i senaste 24 timmarna -> höger klicka på dem -> välj "visa alla fall"

kan du högerklicka varje instans och välj händelse egenskaper -> bör ge dig en uppfattning om vad som orsakar det.

Om du vill skicka Event ID = Detta kan vanligtvis tala om för er exakt vad det är, och vad du behöver för att fixa det i de flesta fall

Du kan också gå till http://www.eventid.net och bara skriva in ID -
Old 30 december 2007, 12:37
Ledamot Gruppen

Händelse-ID 1002 - Källa: application hänga

Låter ungefär rätt för mig.

Alla hjälper mycket uppskattat!
Old 30 december 2007, 14:58
Ledamot Gruppen

Jag funderar på att köpa en kopia av Windows XP nu faktiskt ... problemet är otroligt och jag är egentligen inte att hitta en lösning. Innan jag köper xp jag verkligen vill se till att detta är en vista problem och inte något att göra med min hårdvara.
Om ni kan hjälpa mig antingen fastställa vista eller hjälpa mig att se det är en vista problem skulle jag vara mycket tacksam. Jag vill inte gå ut och spendera pengar på XP bara för att ta reda på det inte fungerar ordentligt!

Tack så mycket:)
Old 30 december 2007, 17:59
Ledamot Gruppen

Den grundläggande lösningen är förmodligen postat någonstans på dessa forum men jag är inte säker på om det som jag just har gått här och jag är inte 100% bekant. Jag tar en titt och redigera här om funna, eller kanske någon som har runt en stund kan ge en länk. Den vanligaste orsaken är dålig RAM bör du försöka ta bort en pinne och se om problemet kvarstår, om det gör det, byt att fastna och ta bort de andra pinne. Du bör även köra Memtest (vissa defekta RAM kan passera memtest) Du bör även se till att alla dina drivrutiner är uppdaterade, jag har sett detta fel från gamla nätverkskort drivrutiner samt 3rd party verktygsfält och BHO: s (Browser Helper Objects).

eller

Du kan kontrollera och se om ditt system skapas en Minidump. Gå till C: \ windows \ minidump.dmp -> ladda upp filen här för analys med hjälp av gem ikonen framför fönstret. Sedan någon kan hämta och felsöka det att se vilken drivrutin eller program som leder till fel
Old 31 december 2007, 12:25
Ledamot Gruppen

Hmm det där är intressant, en vän till mig föreslog att kontrollera mitt RAM också. Jag hoppas det är problemet eftersom det är lätt åtgärdat. Jag kör en memtest och sedan försöka ta bort en modul.

Även jag kollade för en Minidump och det finns ingen fil på C: \ windows \ minidump.dmp
I C: \ Windows \ det inte finns någon "minidump.dmp", jag antar att en bra sak.

Tack för svaret, jag ska börja kontrollera mitt RAM.
Old 1 januari 2008, 05:50
Ledamot Gruppen

Hmm jag fifflat med RAM, försöker några olika kombinationer och jag tror att jag fick reda på vad problemet var: Jag hade mina RAM-moduler på fel tider som hindrar dem från att köras i Dual channel mode!

Nu har jag bara en ARREST installera Häxkungens ... Jag tror att det måste bara vara en skiva eller nåt
Old 1 januari 2008, 07:27
Givargruppen

Av intresse, fanns en viss anledning till att du har installerat Vista 64bit? .... eftersom det är välkänt att många förare frågor, som faktiskt har XP: s 64bit versionen.

Om du inte har särskilda skäl att använda detta, 32bit version skulle vara ett mycket säkrare och stabilare lösning.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 1 januari 2008, 07:29
Ledamot Gruppen

Jag var inte medveten om några komplikationer vid den tidpunkten. Jag har fått råd om min nya bygga från en annan dator på forumet, och var inriktad på 64-bitars.
Old 1 januari 2008, 08:03
Givargruppen

I så fall är mitt råd skulle vara att förlora 64bit versionen och installera 32bit en.

Du brukar ångra det
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Firefox inte svarar! jordnöt Webbläsare & FTP Klienter 0 11 juni 2009 19:12
Vista säger Display Driver slutat svara och har återställts pete21 Grafikkort & Skärmar 3 20 mars 2009 13:00
Vista Inte Explorer Efter Omstart kapasa Windows-operativsystem 5 20 februari 2009 06:41
Explorer inte svarar-Hjälp. . Spunked Virus, spionprogram och säkerhet 5 3 oktober 2008 11:53
Har Vista kommer med Internet Explorer? Compasky Windows-operativsystem 5 16 januari 2008 04:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.