mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Vista boot fråga

Reply

Thread Tools
Old 5 december 2007, 19:05
New Member Group

Default Vista boot fråga

Idag när jag kom hem från jobbet började jag upp min dator och fick en boot meny med en lista med alternativ att välja vilken enhet som jag ville använda för att starta upp min dator.

Fram till idag Vista startas utan måste drivas framåt så här.

Jag valde hårddisken alternativ och sedan bara hårddisk som jag har på min dator och allt var OK från denna punkt.

Alla idéer om hur man ska bara få min dator att använda min hårddisk automatiskt igen för att starta upp snarare än att behöva säga det själv varje gång jag starta upp datorn?

Jag sprang Startup Repair för att kontrollera om det fanns några frågor, men det står allt på C: \ är bra.

Tack för all hjälp.
Old 6 december 2007, 01:09
Givargruppen

Default Vista boot fråga

gå in i BIOS (del vid start) och hitta uppstartsparametern alternativmeny ta bort all startenheter du inte starta från (det vill säga alla utom hårddisk). Men om du skränande stryka dem flytta hårddisken till toppen av listan.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Just byggt nya PC: Starta om och Select Proper Boot Device Issue pcn00b Processorer, moderkort & RAM 1 16 november 2009 00:47
Ubuntu 6.06 Boot Utgåva Goran Linux & Alternativa OS 0 17 juni 2009 09:12
Dual boot XP och Server 2003-fråga! Hjälp Dave8282uk Windows-operativsystem 2 17 januari 2009 11:11
Vista SP1 Installera Issue. Hjälp snälla. LucasCu Windows-operativsystem 3 1:a sep 2008 13:47
Windows XP svart skärm efter boot-up (hårddisk fråga?) hypnotoad521 Windows-operativsystem 3 16 december 2007 17:06
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.