mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Vista och kompatibilitetsproblem

Reply

Thread Tools
Old 17 Juli 2007, 14:54
New Member Group

Default Vista och kompatibilitetsproblem

Hej
Jag har precis idag fått en ny dator - var mycket nöjd med min bärbara dator som kör XP, men skärmen dog och det var inte värt att fastställa så nu har en ny PC med Vista, vilket jag har ingen erfarenhet av.

Jag har en Creative Zen Micro 6g och jag gillar att använda Creative Media Source med det - jag kan inte få den laddas upp. Försökte installera det ett par gånger och det bara inte erkänna spelaren. Jag är inte ansluten till internet på ett nytt ännu eftersom det brukar erkänna modemet, och jag också har problem med min digitalkamera. Jag har inte ens försökt skrivaren ännu.

Har någon några tips? Jag har inte lust att köpa alla nya kringutrustning när jag inte vill ha eller behöver dem, och jag är benägen att helt enkelt ta den blodiga datorn igen och försöka få något med XP.

Tack

Blackbird
Old 17 Juli 2007, 14:59
Administrator Group

Välkommen till Vista ... : p

Jag tror att din kamera och skrivare bör arbeta med Vista förinstallerat drivrutiner, bara koppla in dem och se.

Vad gäller MP3-spelare besök Creatives hemsida, får spelaren installera med Vistas ingår drivrutiner och du kan sedan kunna lägga till låtar manuellt men om du vill använda Creative Media Source mjukvara behöver du en uppdaterad version.

Samma för Modemdrivrutiner, eller prova att ringa din Internetleverantör för att få nya drivrutiner på CD, kan du sortera sedan den andra förare / programvara frågor via tillverkarnas webbplatser efter.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 17 Juli 2007, 15:04
New Member Group

Modemet är ett gammalt och jag har redan undersökt denna - inga uppdaterade drivrutiner så jag har beställt en ny från min ISP - inte bry sig om det, eftersom, som sagt, det var ändå gamla och behövde bytas . Jag är ganska säker på att kameran kommer att bli bra när jag är ansluten till Internet och kan söka efter drivrutiner, eftersom det bara ett par månader gamla. MP3-spelare jag är inte så säker på. Jag har varit på kreativa hemsida och jag kan inte hitta någonting, även om jag erkänner jag är inte den mest Savy människor. När jag får internet att gå på den nya datorn kommer den att kunna söka på Internet efter nya drivrutiner för mig? MP3-spelare är över 18 månader gamla och kreativt stöd är minimal nu.

Tack så mycket för svar - detta är mycket frustrerande!

B
Old 17 Juli 2007, 15:09
Administrator Group

Första är att få Internet att gå, gör det om fastställande av andra problem mycket lättare.

Vad gäller MP3-spelare, om det fungerar bara med Creatives programvara så om de inte släppa en drivrutin / mjukvara för att åtgärda problemet du har fastnat.

Chansen är om det är 18 månader gamla de inte har något intresse av det, Vista kompatibilitetsproblem är ett "måste köpa ny hårdvara för att främja IT-sektorn pengar spinner, är varje bolag kasserar in
Old 17 Juli 2007, 15:11
Administrator Group

Det kan inte skada att bara ansluta sådan utrustning i och se om Vista stöder dem ur lådan, om de vägrar att arbeta gå online till tillverkar hemsidor, om du fortfarande slå en tegelvägg ersätta objektet.

När jag uppgraderade jag var tvungen att ändra min skrivare, digitalkamera och ljudkort.
Old 17 Juli 2007, 15:18
New Member Group

Nej - försökte bara koppla dem också, och ingenting. Jag antar att det är mitt eget fel för att inte göra mina efterforskningar först, men jag är verkligen högg av - och jag tvivlar jag kommer att få någon glädje av Creative - alla deras forum fastställs för kompatibilitetsproblem är för mycket nyare hårdvara än mina.

Om jag tillbaka datorn till fabriksinställningar och ruta upp kommer de att ta tillbaka, tror du? Jag är inte alls nöjd med det, och jag vill hellre ha en mer grundläggande modell som jag kunde använda min kringutrustning på.

B
Old 17 Juli 2007, 15:23
Administrator Group

Återsända det skulle vara ner till företaget du köpte den från, om det har använts och är inte fel då jag inte skulle hålla andan.

Som för att få en äldre maskin du skulle behöva gå andra hand som XP inte säljs på nya maskiner längre (eller så är de svåra att hitta).

En möjlig lösning vore att köpa XP för 60 pund udda och lägga det på den nya maskinen, men om du inte kan göra det själv skulle det förmodligen vara billigare att ersätta MP3-spelare etc.

Ledsen att vara barer med allt detta dåliga nyheter. :)
Old 17 Juli 2007, 15:34
New Member Group

Jag hade en känsla av att du skulle säga att - bärbar dator har varit på väg ut ett tag, och jag ville egentligen inte vista eftersom jag hade en känsla att detta kan inträffa. Jag kunde inte hitta hitta en ny maskin med XP på den någonstans.
Lösning för tillfället har varit att köra körda laptop med nya bildskärmar för internet och MP3 - massor av byta om med kablar, men det kommer att göra tills jag det nya modemet dyker upp och jag bestämmer mig om jag vill uppgradera till MP3.
Tack igen för all din hjälp.

Off topic - men undrar bara om du kände till några artiklar om TV-tuner? Jag har ett par leder, men ingen aning vad de ska göra med dem. Jag behöver inte placera datorn i närheten av en tv Ariel gör jag? Jag antar att det kommer att ta upp någonting när jag får Intenet going?
Old 17 Juli 2007, 15:38
Administrator Group

En PC-TV-mottagare fungerar ungefär på samma en normal man gör.

Med en bärbar Ariel på analoga du kommer att få några kanaler, de flesta kommer att vara dålig kvalitet.

Om det är en digital tuner så du behöver en ordentlig hus Ariel.
Old 17 Juli 2007, 15:40
New Member Group

Tack igen kompis, du har varit stor.
B
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur bra är Windows 7? Kommer det någon kompatibilitetsproblem från Vista eller XP? Theresonly1 Windows-operativsystem 4 22 april 2009 01:03
Vista 32 och 64 spel kompatibilitet listan - Ledamot stöds cheesepuff PC & Console Gaming 32 26 sep 2008 12:31
Vista Problem antbann Windows-operativsystem 4 31 mars 2008 04:38
Förenligheten av Clubbox med Windows Vista germaine580 General Software Chat 1 15 februari 2008 05:53
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.