mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Vista nätfrågor

Reply

Thread Tools
Old 13 juni 2008, 11:51
Ledamot Gruppen

Default Vista nätfrågor

Inte riktigt säker om det skulle gå, eftersom det är ett nätverk fråga, men felet ligger i OS.

Jag kör Windows Vista Ultimate och det verkar vara ett problem. Min Netgear WN111 trådlös adapter kommer inte att ansluta till det trådlösa nätverket även om det är inom räckvidd.

Ytterligare, vista rapporter att inga protokoll är installerade för vare sig fasta eller trådlösa anslutningar. Försöker installera ger åtkomst nekad fel.

Jag har verkligen ingen aning om vad de ska göra. All hjälp är mycket uppskattad.
Old 13 juni 2008, 11:56
Administrator Group

Default Vista nätfrågor

När köpte du adaptern ... Använder du den senaste Vista-drivrutiner?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 13 juni 2008, 12:34
Givargruppen

Default Vista nätfrågor

Jag hade det problemet, jag bara koppla in den med nätverkskabel, och sprang uppdateringar. Fungerar en behandla nu.
Old 13 juni 2008, 12:35
Ledamot Gruppen

Default Vista nätfrågor

Jag köpte kortet 3 dagar sedan och så långt som jag känner till, ja det är med den senaste (förment)
Vista-kompatibla drivrutiner.

Jag har en känsla av att problemet ligger djupare i OS dock säkert jag skulle kunna installera TCP / IP V4 för inbyggda ethernet?

EDIT: Så vitt jag vet, alla tillgängliga uppdateringar för Vista är installerat.
Old 13 juni 2008, 12:37
Givargruppen

Default Vista nätfrågor

Det är inget fel med det.

Problemet ligger hos inställningar. Allt satt till standard på datorn? Även du inte har Mac filtrering på din WAP? Dessutom har du kontrollera om du har en WEP-nyckel etc.
Old 13 juni 2008, 12:39
Administrator Group

Default Vista nätfrågor

Så det här området är tom?

Attached Thumbnails
Vista Network Issues-network.jpg  
Old 13 juni 2008, 13:43
Ledamot Gruppen

Default Vista nätfrågor

Nej, det är sådär, men det enda knapp som finns är "Install". "Avinstallera" och "Egenskaper" är grått, oavsett vad som väljs.

Klickar du installera erbjuder valet av kunden, service eller protokollet att installera. Om du klickar på någon av dessa ger "Kan inte installera efterfrågade funktionen. Felet är: tillgång denied.2
Old 13 juni 2008, 13:59
Administrator Group

Default Vista nätfrågor

Jag tror det är grått och icke-valbara som kortet inte är installerat på rätt sätt, vilket gör alternativen irrelevant.
Old 13 juni 2008, 14:22
Ledamot Gruppen

Default Vista nätfrågor

Jo det betyder att tåget inte är korrekt installerat, men som fungerar.

Tror du att jag ska ta tillbaka den till butiken?
Old 13 juni 2008, 14:40
Administrator Group

Default Vista nätfrågor

Om det är helt nytt och har en garanti så kan en enkel lösning.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.