mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Vista + Raid (og min dobbeltoppstart) ... lol

Reply

Thread Tools
Old 4de Dec 2007, 18:17
Donor Group

Default Vista + Raid (og min dobbeltoppstart) ... lol

Hvordan kan jeg få Vista til varsel mitt raid array??

I utgangspunktet har jeg følgende:

2x36gb RAID0 med XP Pro

250GB SATA Backup for min XP Pro OS

500GB SATA for min Vista installert.

Jeg slår på PC-en, den laster vista dobbeltoppstart utvalg skjermen, hvis jeg velger Vista det støvler til Vista, hvis jeg velger XP Pro det gir meg en svart skjerm. Så når jeg gjenstarte det ikke laste Vista dobbeltoppstart utvalg skjermen, er det bare lastes rett inn i XP Pro. Å fikse denne feilen jeg har å reparere oppstartssektoren bruke Vista-DVD, så når jeg endelig laste opp Vista det oppdager 250GB SATA men ikke min RAID-0 matrise. Jeg har prøvd å installere gamle driverne, men installasjonen henger. Vista så forteller meg til å oppgradere disse driverne, så jeg ... det henger igjen!

Så det synes jeg kan enten støvel i XP, og kunne se alle stasjoner eller oppstart i Vista og ikke se raid array. Jeg er ikke så plaget om å kunne se mine raid array i vista så det har ingenting med saken av betydning for vista, men det er mer dobbeltoppstart som meg forvirret, det bare ser ikke ut til å gi meg muligheten til XP eller Vista, er det sko i en av dem da f * cks opp andre ...

Min System: = /

Prosessor (er):
AMD 64x2 6000 +
Hovedkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM-minne:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Graphics Card (s):
BFG 8800GTS 320MB OC2
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
2x36gb RAID0 / 200 GB / 500GB
Optisk stasjon (er):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Case / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Cooling:
Zalman CNPS9700NT
Nettverk / Internett:
dual gigabit / 20MB Kabel
Skjerm (er):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Old 5te Dec 2007, 01:12
Donor Group

ja mange mennesker, inkludert meg, har hatt mye problemer med dobbel oppstart xp og vista. gjorde du følge guider på internett om dobbel oppstart? dersom ikke heres bra http://apcmag.com/5023/dual_booting_xp_with_vista bare ignorere deler om partisjonering din stasjoner!
Old 5te Dec 2007, 03:56
Donor Group

Forsøkt elektroniske opplæringsprogrammer uendelige til ingen! Jeg har sett EasyBCD før, prøvd det, men det holdt å gi meg feil da jeg prøvde å kjøre den. Det virker som om det kan være noe å få det fungerer, så jeg skal prøve å avinstallere og installere den på nytt.

Jeg er fortsatt bekymret imidlertid at Vista ikke gjenkjenner mine RAID array, men jeg tror jeg skal la det i hendene på nvidia, og når de bestemmer seg for å frigi drivere som fungerer.
Old 5te Dec 2007, 04:03
Donor Group

Jeg har nettopp installert EasyBCD og det synes å ha installert ok denne gangen, men i listen over oppføringer det står i min XP Pro RAID oppstart er satt til å starte fra D:, som er mitt 200 GB SATA XP Backup, og fordi Vista ikke erkjenne mitt raid array, jeg kan ikke stille den slik at den starter fra raid array i stedet for 200 GB SATA, hvis du ser hva jeg mener.

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
To operativsystemer på en PC - Windows Vista og XP dobbeltoppstart TenQ Windows-operativsystemer 1 11 februar 2009 12:05
Dobbeltoppstart hjelp - ubuntu installert, nå legger vista d0od Windows-operativsystemer 1 7 november 2008 08:47
Spørsmålet om en Vista / Ubuntu dobbeltoppstart MJM Linux og alternative OS 11 18 oktober 2008 02:29
Hvordan: dobbeltoppstart Vista / XP på den enkle måten SocialWarfare Windows-operativsystemer 0 30 april 2008 19:04
Vista en XP dobbeltoppstart problemer Razer Windows-operativsystemer 12 5 mars 2008 12:06
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.